Fråga

Nedladdningshastig och dålig ping

  • 13 February 2024
  • 7 svar
  • 79 visningar

Hej! Har under senaste tiden haft extremt dålig nedladdningshastighet och fått extrema pingspikes i flera veckor nu. Börjar bli rätt otålig då jag spenderar all min tid vid min dator och behöver ett fungerande internet dagligen. Vad är det som sker?


7 svar

Användarnivå 3
Emblem +4

Omöjligt att svara på utan mer info.

Router? Placering? Plats? Konfiguration? Funkat förut? mm mm'

Men börja med att kolla täckningskartan och driftinfo.

Samma problem finns här i Finspång. Senaste dagarna har det blev otroligt dåligt att sidorna inte laddas på kvällarna. Har en Huawei B818-263.

 

Användarnivå 3
Emblem +4

Samma problem finns här i Finspång. Senaste dagarna har det blev otroligt dåligt att sidorna inte laddas på kvällarna. Har en Huawei B818-263.

Finspång har inte kartan för driftinfo problem på den norra sidan. Positivt dock att på kartan för utbyggnad ser det ut att komma två nya master inom kort. Om du kollar kartan bör du kunna räkna ut var de kommer att stå i förhållande till där du bor.

Det har sagts så i två år. Börjar tappa förtroendet för det.

Användarnivå 3
Emblem +4

Det har sagts så i två år. Börjar tappa förtroendet för det.

Kolla efter två nya master. Jag fick en ute på gatan hos mig för ett halvår sen, men det drogs ingen ström till den förrän för några veckor sedan.

Det har sagts så i två år. Börjar tappa förtroendet för det.

Kolla efter två nya master. Jag fick en ute på gatan hos mig för ett halvår sen, men det drogs ingen ström till den förrän för några veckor sedan.

Det har kommit några nya antenner nära min bostad, men är tveksam om det är Tres eftersom de är ovanpå N4Ms master.

Svara