Skip to main content
Besvarat

Note 20 Ultra fungerar ej med samsung members och pay

  • 23 augusti 2020
  • 6 svar
  • 566 visningar

Fick hem min Note 20 ultra i fredags. Varken samsung members eller samsung pay fungerar. Kollar jag telefonens "tjänsteleverantörens programversion" står det EUX. NEE ska tydligen vara nordisk.

Håller ni på och fixar detta eller? Man vill ju inte ha en telefon som inte fungerar utan dessa tjänster, går ju inte ens ta del av förbokningserbjudandet.

Bäst svar av Erik

Hej @Hoffarn

Vi har uppmärksammat att vissa exemplar av Galaxy Note 20 Ultra 5G som har levererats till oss har inte nordisk version av mjukvaran. Det gör att vissa tjänster som ex. Samsung Pay eller Members appen inte fungerar.

Vi har en pågående dialog med Samsung som nu har identifierat de enheter som har fel mjukvara och kommer inom några dagar skicka ut en uppdatering till dessa mobiler.

 

Vi kommer uppdatera denna tråd så fort vi vet mer.

UPDATE - Problemet är nu löst, besök ovan länk för mer info.

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38

Hej, låter ruggigt irriterande. Och något som inte verkar enskilt för dig. 
 

Försökte  hitta lösningar på detta, och en lösning kan vara att man stoppar i det SIM man ska använda, sedan fabriksåterställer man telefonen. På så sätt ska den ibland hoppa in i rätt ”region” eftersom Samsung inte låter dig göra detta manuellt. 


Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 26 augusti 2020

Hej @Hoffarn

Vi har uppmärksammat att vissa exemplar av Galaxy Note 20 Ultra 5G som har levererats till oss har inte nordisk version av mjukvaran. Det gör att vissa tjänster som ex. Samsung Pay eller Members appen inte fungerar.

Vi har en pågående dialog med Samsung som nu har identifierat de enheter som har fel mjukvara och kommer inom några dagar skicka ut en uppdatering till dessa mobiler.

 

Vi kommer uppdatera denna tråd så fort vi vet mer.

UPDATE - Problemet är nu löst, besök ovan länk för mer info.


  • Nykomling
  • 26 augusti 2020

Kommer uppdateringen fixa det här problemet? Jag fick ett felmeddelande första gången jag öppnade Members appen (har för mig det va något med region men är inte helt hundra.) men efter att själva appen uppdaterade så har jag fått det här meddelandet.


Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 26 augusti 2020
Petri87 skrev:

Kommer uppdateringen fixa det här problemet? Jag fick ett felmeddelande första gången jag öppnade Members appen (har för mig det va något med region men är inte helt hundra.) men efter att själva appen uppdaterade så har jag fått det här meddelandet.

Ja precis! Samsung meddelande att de jobbar på det och ovan uppdatering verkar vara ett steg i rätt riktning. Vi ser till att uppdatera tråden med mer info så fort vi vet mer. @Petri87 


  • Nykomling
  • 26 augusti 2020
Erik skrev:

Hej @Hoffarn

Vi har uppmärksammat att vissa exemplar av Galaxy Note 20 Ultra 5G som har levererats till oss har inte nordisk version av mjukvaran. Det gör att vissa tjänster som ex. Samsung Pay eller Members appen inte fungerar.

Vi har en pågående dialog med Samsung som nu har identifierat de enheter som har fel mjukvara och kommer inom några dagar skicka ut en uppdatering till dessa mobiler.

 

Vi kommer uppdatera denna tråd så fort vi vet mer.

 

 

Hejsan! Jag fick en uppdatering igår, blev ombedd att starta om telefonen och nu fungerar allt som det ska :) 

 


Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 26 augusti 2020
Hoffarn skrev:
Erik skrev:

Hej @Hoffarn

Vi har uppmärksammat att vissa exemplar av Galaxy Note 20 Ultra 5G som har levererats till oss har inte nordisk version av mjukvaran. Det gör att vissa tjänster som ex. Samsung Pay eller Members appen inte fungerar.

Vi har en pågående dialog med Samsung som nu har identifierat de enheter som har fel mjukvara och kommer inom några dagar skicka ut en uppdatering till dessa mobiler.

 

Vi kommer uppdatera denna tråd så fort vi vet mer.

 

 

Hejsan! Jag fick en uppdatering igår, blev ombedd att starta om telefonen och nu fungerar allt som det ska :) 

 

 

Fantastiskt! Då har de uppenbarligen börjat skicka ut mjukvaran.
Stort tack för att du berättade det @Hoffarn ! :smiley:


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies