Besvarat

Notisproblem med Samsung S9

  • 12 February 2020
  • 2 svar
  • 1028 visningar

Hej!

Har helt plötsligt fått  problem med  min Samsung som konstant ger i från sig sms avisering utan att det kommit sms eller andra notiser.

Vad ska jag göra???Kan inte ha en telefon  som låter hela tiden dygnet runt…

 

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till teknisk support - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 12 February 2020, 20:22

Visa original

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, fruktansvärt irriterande bekymmer. :triumph:  Men jag skulle rekommendera dig att gå in i inställningar och klicka på appar, sedan väljer du din meddalnde app. Och så får du tömma cache och radera “data”. 

Kolla även om det finns uppdateringar för telefon. Jag vet inte om Android 10 kommit till s9 ännu men det ska vara på väg och då kanske det räddar upp situationen mer. 

Annars om inte det fungerar så skulle jag säga att det nog är bäst att återställa hela telefonen för att se om det hjälper! 

Användarnivå 2
Emblem +1

Hej!

Har helt plötsligt fått  problem med  min Samsung som konstant ger i från sig sms avisering utan att det kommit sms eller andra notiser.

Vad ska jag göra???Kan inte ha en telefon  som låter hela tiden dygnet runt…

 

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till teknisk support

 

Hej Tess, 

Om du inte nått framgång via Chipsgeneralens tips, så kan jag rekommendera att klicka dig fram som följer: 

Inställningar → Tillgänglighet → Avancerade inställningar → Aviseringspåminnelse → Stäng av (Om aktiverad.)

Där gömmer sig en funktion som, om aktiverad, påminner användaren om olästa notiser. Man får då ett notisljud, utan att någon ny notis dyker upp. Standardinställningen på min S8+ som bjöd på detta problem var att påminnelse skulle ske var tredje minut. 

Svara