Skip to main content
Skillad
January 31, 2025
Besvarat

NR7103 vill inte koppla upp i 5G

• January 31, 2025
  • 13 svar
  • 261 visningar

Min NR7103 vill inte koppla upp i 5G.

Bäst svar av SirKnasen

Har införskaffat ett Tre abonnemang och märkligt nog fungerar plötsligt 5G.
Har identifierat att det är fel på mitt Telia SIM då det bara ger 4G i min iPhone också.
Testade med ett annat SIM med Telia abonnemang och 5G fungerar då i NR7103.
Så det blir till att besöka en Teliabutik för att få mig ett nytt SIM.
Summa sumarum, inget fel med min NR7103 men däremot något knas med mitt SIM-kort.

Tack alla för all hjälp 😀

13 svar

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Superhjälte
February 10, 2025

@Karl Von Bredband Norrköping leder bland mina mätningar (n78) på svarstider! Under 10ms... Jämfört med Göteborg som snittar på 15-18ms 😜

Har mitt svar hjälpt er? Markera gärna som "bästa svar" och "gilla" så blir det enklare för andra att hitta rätt.
SirKnasenTrådskapareSvar
Skillad
February 14, 2025

Har införskaffat ett Tre abonnemang och märkligt nog fungerar plötsligt 5G.
Har identifierat att det är fel på mitt Telia SIM då det bara ger 4G i min iPhone också.
Testade med ett annat SIM med Telia abonnemang och 5G fungerar då i NR7103.
Så det blir till att besöka en Teliabutik för att få mig ett nytt SIM.
Summa sumarum, inget fel med min NR7103 men däremot något knas med mitt SIM-kort.

Tack alla för all hjälp 😀

Limpen
Community Manager
Moderator
February 14, 2025

Gedigen felsökning får jag säga, snyggt att hitta lösningen ​@SirKnasen! 🙌🏻

Tycker att ditt inlägg var väldigt givande, så jag flyttade det till en egen tråd. Såg även till att ändra din initiala fråga då den inte längre är en del av den föregående tråden. Hoppas du är okej med allt detta, om inte så är du varmt välkommen att höra av dig här i tråden eller skicka ett PM till mig! 🙂

// Vi har flyttat ditt inlägg till Teknisk support för att spegla innehållet bättre / Vi har ändrat titeln för att titeln ska matcha innehållet bättre. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //

// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.