Hej! Jag vill köra Zyxel NR7303 i bridge mode till mina Ubiquityprylar. Alltså vill jag använda NR7303 som ett rent 5G-modem.
Jag hittade inga lämpliga inställningar i menyerna så jag undrar hur man gör? Går det?
Hej! Jag vill köra Zyxel NR7303 i bridge mode till mina Ubiquityprylar. Alltså vill jag använda NR7303 som ett rent 5G-modem.
Jag hittade inga lämpliga inställningar i menyerna så jag undrar hur man gör? Går det?
Bäst svar av Pettersson
det går fint att sätta din NR7303 i bryggat läge, jag har det så! Logga in på webbgränssnittet (ej appen) så kan du aktivera detta under Network Setting → Broadband → Cellular APN → välj #1 (den översta som är aktiv i listan). Aktivera IP Passthrough. Här kan du välja Dynamic eftersom din router är den enda som är ansluten till NR7303. Hittar du detta?
Innan du gör detta bör du dock säkerställa att din Ubiquiti-router och NR7303 inte har samma IP-adress för att du ska kunna komma åt din NR7303 även efteråt. Det vara bra att sätta så att din router kör, exempelvis, DHCP-server på 10.0.0.1 eller att NR7303 har 192.168.0.1 istället för 192.168.1.1 😄
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.