Fråga

ny användare i familjeabonnemang har inget internet

  • 3 January 2024
  • 4 svar
  • 85 visningar

I december lade jag till en användare i mitt familjeabonnemang. Men internet på mobilen fungerar inte. Behöver det aktiveras på något vis eller vad kan det beror på?


4 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Essa Hej,

 

det låter konstigt. Fungerar samtal osv? Vilken telefonmodell är det som används - har den använts med någon annan operatör tidigare där internet fungerade? 

Samtal och sms fungerar som det ska, modellen är en iPhone SE, visserligen köpt begagnad, men fabriksåterställd. 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Essa Skulle ni kunna testa att nollställa nätverksinställningarna? Detta görs under Inställningar → Allmänt → Nollställ → Nollställ nätverk. Detta tar bort eventuellt sparade WiFi-nätverk från telefonen och hämtar nya inställningar för dataanslutning från simkortet. 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @Essa!

Löste det sig med instruktionerna @Pettersson skrev? Återkom gärna med hur det gått! 😊

Svara