Skip to main content
Fråga

ny användare i familjeabonnemang har inget internet

  • January 3, 2024
  • 4 svar
  • 280 visningar

I december lade jag till en användare i mitt familjeabonnemang. Men internet på mobilen fungerar inte. Behöver det aktiveras på något vis eller vad kan det beror på?

4 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • January 3, 2024

@Essa Hej,

 

det låter konstigt. Fungerar samtal osv? Vilken telefonmodell är det som används - har den använts med någon annan operatör tidigare där internet fungerade? 


  • Trådskapare
  • Nykomling
  • January 3, 2024

Samtal och sms fungerar som det ska, modellen är en iPhone SE, visserligen köpt begagnad, men fabriksåterställd. 


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • January 3, 2024

@Essa Skulle ni kunna testa att nollställa nätverksinställningarna? Detta görs under Inställningar → Allmänt → Nollställ → Nollställ nätverk. Detta tar bort eventuellt sparade WiFi-nätverk från telefonen och hämtar nya inställningar för dataanslutning från simkortet. 


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • January 10, 2024

Hejsan @Essa!

Löste det sig med instruktionerna @Pettersson skrev? Återkom gärna med hur det gått! 😊