Skip to main content
Fråga

ny användare i familjeabonnemang har inget internet

  • 3 januari 2024
  • 4 svar
  • 196 visningar

I december lade jag till en användare i mitt familjeabonnemang. Men internet på mobilen fungerar inte. Behöver det aktiveras på något vis eller vad kan det beror på?

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 3 januari 2024

@Essa Hej,

 

det låter konstigt. Fungerar samtal osv? Vilken telefonmodell är det som används - har den använts med någon annan operatör tidigare där internet fungerade? 


  • Nykomling
  • 3 januari 2024

Samtal och sms fungerar som det ska, modellen är en iPhone SE, visserligen köpt begagnad, men fabriksåterställd. 


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 3 januari 2024

@Essa Skulle ni kunna testa att nollställa nätverksinställningarna? Detta görs under Inställningar → Allmänt → Nollställ → Nollställ nätverk. Detta tar bort eventuellt sparade WiFi-nätverk från telefonen och hämtar nya inställningar för dataanslutning från simkortet. 


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 10 januari 2024

Hejsan @Essa!

Löste det sig med instruktionerna @Pettersson skrev? Återkom gärna med hur det gått! 😊


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies