Besvarat

Ny mobil - ingen service

  • 4 September 2018
  • 6 svar
  • 572 visningar

Hej!
Har nyligen köpt en iphone X och fick direktiv att endast sätta i mitt gamla simkort så skulle abonnemanget att rulla. Men nu fungerar inte servicen på den nya telfefonen. Om jag nollställer nätverket fungerar det ibland. Men kan varken ringa, smsa eller surfa? Vet ni varför?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till Teknisk support
icon

Bäst svar av Tristan 4 September 2018, 08:18

Visa original

6 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej!

På vilket vis har du köpt en iPhone X?

Var det i butik, via Kundservice eller Tre.se alternativt privat via exempelvis Blocket eller Tradera?

Det SIM-kort du använder är det ett original Nano-SIM eller ett egenhändigt klippt Mikro-SIM?
Mitt abonnemang gick ut och de ringde upp ifrån tre och sa att jag skulle flytta över mitt simkort ifrån min iphone 7 till X (Förnyare abonnemanget och köpte till en x). Vet inte vad det är för simkort 😕
Användarnivå 5
Emblem +10
Jag förstår, ville bara kontrollera för att förstå förutsättningarna.

Din iPhone 7 använder också Nano-SIM.

Har du upplevt liknande problem med simkortet i din 7:a eller är det bara i den nya X som nätverket inte vill samarbeta?

Det kan vara värt att testa med ett nytt simkort.

Bor du så till att du har nära till en 3-butik kan du hämta ut ett kostnadsfritt simkort där om du förklarar problemet. I annat fall man du ringa Kundservice så skickar de ut ett nytt simkort till dig och under tiden nyttjar du din 7:a.

Skulle ett nytt simkort inte lösa problemet får du ta kontakt med Kundservice och anmäla problemet med din X som en DOA - Dead On Arrival.
Nej var aldrig så med 7an. Okej så jag kan åka och få ett nytt å då ska de troligtvis lösas?
Användarnivå 5
Emblem +10
Förhoppningsvis ja men det är ingen garanti eftersom jag inte vet statusen på din nya X utan snarare försöker utesluta faktorer som kan vara orsak till problemet.

Har du kontrollerat så att din X inte har nya uppdateringar som behöver göras?

Ibland kan det orsaka funktionsstörningar och Apple rekommenderar att man i fall som ditt alltid ska se till att ha uppdaterad programvara.
Ja den är uppdaterad och så. Men jag ser på det! Tack för svar!

Svara