Jag undrar om nedanstående fortfarande är aktuellt för 3Bredband Hemma, jag har kopierat den från hemsidan idag "Abonnemangsinformation"
2. I abonnemanget 3Bredband Hemma ingår obegränsad surfmängd inom Sverige. Överstiger data förbrukningen 40GB under ett dygn sänks surfhastigheten till 5Mbit/s och kan ökas upp via en SMS-påfyllning av 40GB. SMS-påfyllningen är kostnadsfri och kan göras ett obegränsat antal gånger. Dygnsräknaren nollställs vid midnatt och surfhastigheten återställs
Anledningen till att jag undrar är att det var en dag som jag gick över 40GB och sedan dess har min hastighet blivit strypt. Enligt en jag pratade med på kundtjänst så gäller inte detta längre.
Jag fick ingen sms, det blev inte återställd vid midnatt och kundtjänst har avfärdat att det kan påverka.
Just nu så hänvisar kundtjänst och tekniker till täckningskartor men det förklarar inte hur jag hade i snitt 20mbs mot det nu snittet 4-6mbs.
Tycker mest att det är märkligt att mina hastighets problem uppstod i samband med att "övertrassera".
Täckningsmässigt har jag alla styrkeslampor tända på routern.
Mest undrar jag om det kan finnas någon mjukvara begränsning som förbises för att låsa upp min plötsligt begränsning.
Samband med täjmingen får mig att tveka på att problemet ligger i täckningen. Dålig täckning förklarar inte hur jag tidigare uppnådde 20mbs, dygnet runt, alla dagar inklusive jul, nyårsafton och nyårsdagen när de flesta är hemma och uppkopplad till masterna.