Fråga

Överföringsproblem

  • 30 October 2019
  • 10 svar
  • 220 visningar

Hej

Har inte haft alltför stora problem men plötsligt kan min mobil inte föra över bilder.  Datorn hittar 490 bilder men stannar sedan tvärt. I kameran får jag fram 118 bilder + 1 video. 

Vet inte om nästa problem hör ihop. Varje gång jag startar om mobilen får jag samma meddelande “Problem vid inläsning av Widget” 

Har en del bilder som jag gärna vill få in så snart som möjligt och är tacksam för svar.

Dessutom undrar jag varför det måste finnas så många program /Appar/ förinstallerade, vad måste finnas för att mobilen skall fungera?

Hälsningar

Barbro Smedfors


10 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, vilken telefon är det du har? Beroende på märke så är det lite olika förinstallerade appar. 

 

Det kan bero på att tex det program/drivrutin som telefonen behöver inte har uppdaterats för just din modell. 

Med iPhone kan man välja att det ska lägga upp i molnet så kan man komma åt dem där. Och android har något som.hetse foton som också kan sparas upp i molnet och Kommas åt via en app i webbläsaren :) 

 

Förlåt, jag trodde ni hade alla uppgifter eftersom jag är inloggad på tre.se. Jag har en Samsung Galaxy A40 med tel.nr 07XXXXXXXX

Barbro

 

[b][Redigerat] - [/b][i]Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer[/i]

Har ni inte fått mitt svar på er fråga. Visste inte att ni skulle svara så snabbt.

Hälsningar Barbro

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej förlåt missade att du svarar :) 

 

Okej en Samsung, jag är relativt ny på android. Men det man kan testa göra är att starta om telefonen. Testa även någon annan usb-port på datorn. 

 

 

Hej

Jag tror inte vi kommer längre. åker i morgon till Tre i Eskiltuna där jag köpt mobilen ochhoppas på manuell hjälp. Det är alltid lättare. Tack så länge

Barbro

Jag lyckas inte hitta enklaste sättet att överföra 3000 bilder från iPhone till min dator?! 
Hur gör jag det enklast? 

Användarnivå 6
Emblem +40

Jag lyckas inte hitta enklaste sättet att överföra 3000 bilder från iPhone till min dator?! 
Hur gör jag det enklast? 

 

Hej & Välkommen :)  Jag tog fram denna information om hur du kan göra . 

https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/iphf2d851b9/ios 

 

Kompletterat även med “ Windows “ syn på hur man kan göra det : 

https://support.microsoft.com/sv-se/windows/importera-foton-och-videor-fr%C3%A5n-iphone-till-datorn-2e4e4db4-4c3d-041c-b88f-3ee4358dd95e 

 

“Så egentligen in med orginal apple kabel så den har synk funktion . Är för övrigt bra att ditt “Itunes” på datorn är uppdaterat . Likväl din telefon. Sånt är bra och börja med alltid ;) 

Anslut din iPhoneiPad eller iPod touch till din Mac-dator med en USB-kabel. Öppna appen Bilder på din dator. Appen Bilder visar skärmen Importera med alla bilder och videor som finns på den anslutna enheten. Om skärmen Importera inte visas automatiskt klickar du på enhetens namn i sidofältet Bilder.

Lycka till & Återkom om det funka med glädjerop eller om du behöver mer assistans :) 

 

MVh F 

Användarnivå 6
Emblem +40

Förlåt, jag trodde ni hade alla uppgifter eftersom jag är inloggad på tre.se. Jag har en Samsung Galaxy A40 med tel.nr 07XXXXXXXX

Barbro

 

( Haha så perfekt att jag drog igång support for 2 år gamla brott “ Så blir det när man inte är fan av android…… ) 

 

 

Har du testat detta ?

 

  • alt .1 Allt som behövs för att testa är Microsofts program ”Your Phone” och Samsungs app ”Link to Windows”. 

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.733253/windows-10-far-stod-for-tradlos-overforing-till-samsung-mobiler

 

  • Alt.3 . 

    Hur föra över bilder från Samsung Galaxy till dator?

  • Ladda ned och installera Android filöverföring på datorn.
  • Öppna Android filöverföring. ...
  • Lås upp telefonen.
  • Anslut telefonen till datorn med en USB-sladd.
  • Tryck på aviseringen Enheten laddas via USB, som visas på telefonen.
  • Välj Filöverföring under Använd USB för.
  • Fönstret Android Filöverföring öppnas på datorn.

@Alvaronja

@Melisa

Mvh F @

 

 

Användarnivå 6
Emblem +40

Jag lyckas inte hitta enklaste sättet att överföra 3000 bilder från iPhone till min dator?! 
Hur gör jag det enklast? 

Hur har det gått för dig ? :)

 

@Melisa 

Användarnivå 7
Emblem +36

Grymma svar som vanligt @frodrik91 ! :boom:

Svara