Hej,
Har en iPhone 14, som jag använt ute när det regnat - ingen annan av fukt har den råkat ut för, fått in fukt på båda kameralinserna på baksidan. Omfattas denna typ av fel av garantin?
Vänder jag mig då till en Tre-butik?
Hej,
Har en iPhone 14, som jag använt ute när det regnat - ingen annan av fukt har den råkat ut för, fått in fukt på båda kameralinserna på baksidan. Omfattas denna typ av fel av garantin?
Vänder jag mig då till en Tre-butik?
Bäst svar av Pettersson
fuktskada täcks generellt inte av garantin, ofta brukar fukt komma in i telefonen om den har tappats eller slagits emot något tidigare så att fukt kunnat komma in i telefonen. Mitt bästa tips är att du kontaktar Apple Support gällande detta så kan de se över olika alternativ, du kan även få hjälp för att lämna in telefonen på en verkstad så att en tekniker kan kolla igenom telefonen - du får sedan ett kostnadsförslag.
Har du en försäkring på telefonen eller hemförsäkring kan denna täcka skadan också. Skulle det vara så att de hittar ett fabrikationsfel betalar du givetvis ingenting.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.