Besvarat

Oönskade sms - hur blockerar man meddelanden

  • 17 augusti 2019
  • 4 svar
  • 95 visningar

Hej! Jag får inbjudningar och påminnelser etc via sms från VARUNA. Finns inget att göra för att avregistrera sig och försöker jag göra en blockering av numret i min telefon så får jag bara meddelande om ogiltigt nummer... Jag har inte godkänt något från dessa, utan gissar att den person som hade telefonnumret före mig kanske var "kund". Jag har försökt hitta nåt sätt att kontakta vilka nu som kan ligga bakom utskicken och skrivit flera gånger att de ska ta bort mitt nummer från deras sändlista utan resultat. Har ni nåt förslag hur jag kan få stopp på dessa oönskade utskick? Tacksam för svar.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bästa svar av JeppePeppe 4 september 2019, 15:56

Ahh, jag förstår! Har luskat lite i detta och detta går faktiskt att ordna!

Om du kontaktar kundservice med den tidpunkt och datum som du fick SMS:et samt namnet på avsändaren (om du får fram det), så kan våra tekniker få fram numret och spärra det på så sätt 👍

I detta fall kan jag be mina kollegor kontakta dig per mail, så får du ge dem datum och tidpunkterna 😁
Visa original

4 svar

Användarnivå 4
Emblem +10
Hejsan @GLa74 och varmt välkommen till forumet! 🙂

Det var väldigt märkligt att det inte gick att blockera direkt i telefonen! Vilket nummer är det som SMS:en skickas ifrån?
Användarnivå 1
Halloj @GLa74! 😁

Har du haft någon framgång med detta? Återkom gärna med hur det har gått så hjälper vi dig vidare annars 👍
Hej nej ingen framgång... sms:en fortsätter att komma... det finns inget nummer att blockera. Avsändaren är bara ett "namn". Har sett trådar på Internet på äldre telefoner där man kan blockera termer eller ord. Den funktionen finns ingenstans i min samsung s9. Tacksam om någon vet om det är möjligt att stoppa dessa oönskade sms eller är det enda alternativet att byta mobilnummer - eller irriterat radera meddelandena allt eftersom de kommer.
Användarnivå 1
Ahh, jag förstår! Har luskat lite i detta och detta går faktiskt att ordna!

Om du kontaktar kundservice med den tidpunkt och datum som du fick SMS:et samt namnet på avsändaren (om du får fram det), så kan våra tekniker få fram numret och spärra det på så sätt 👍

I detta fall kan jag be mina kollegor kontakta dig per mail, så får du ge dem datum och tidpunkterna 😁

Svara