När jag testar det nya SIM-kortet så står det att telefonen är fortfarande låst till operatören(ogiltigt SIM).
Jag testade nollställa telefonen o göra rutinen med Itunes där jag ska synkronisera men det funkar fortfarande inte.
Jag testade rutinen under med,
- Uppdatera till senaste iOS
- Anslut till WiFi
- Sätt i ett SIM-kort från en annan operatör
- Logga in med ditt Apple-ID
Den här rutinen funkade inte för mig heller,
- Anslut din iPhone med tillhörande USB-kabel till iTunes med den nya operatörens SIM-kort i mobilen.
- OBS! Om mobilens mjukvara eller iTunes inte är uppdaterat med senaste versionen behöver det sitta ett aktivt 3SIM-kort i mobilen vid upplåsningen.
- Starta iTunes. Har du inte installerat iTunes på din dator kan du ladda ner iTunes här.
- Gör en synkronisering för att få nya operatörsinställningar.
Jag har huvudvärk och behöver hjälp. Hur vet jag ifall det blev godkänt med upplåsningen eller inte? Det har ju dragits från mitt konto oavsett