Besvarat

Operatörslåst hjälp!

  • 8 November 2018
  • 2 svar
  • 1122 visningar

Hej, jag betala precis 350kr för att låsa upp min iphone 7 då jag nyligen bytt operatör. Jag skrev in rätt IMEI nummer o betala, pengarna har dragits från mitt konto men jag har inte fått någon mail eller liknande så jag antar att det gått igenom ändå.

När jag testar det nya SIM-kortet så står det att telefonen är fortfarande låst till operatören(ogiltigt SIM).

Jag testade nollställa telefonen o göra rutinen med Itunes där jag ska synkronisera men det funkar fortfarande inte.

Jag testade rutinen under med,
  1. Uppdatera till senaste iOS
  2. Anslut till WiFi
  3. Sätt i ett SIM-kort från en annan operatör
  4. Logga in med ditt Apple-ID
O det funkar ej då jag inte kommer till inloggningen heller

Den här rutinen funkade inte för mig heller,
  1. Anslut din iPhone med tillhörande USB-kabel till iTunes med den nya operatörens SIM-kort i mobilen.
  2. OBS! Om mobilens mjukvara eller iTunes inte är uppdaterat med senaste versionen behöver det sitta ett aktivt 3SIM-kort i mobilen vid upplåsningen.
  3. Starta iTunes. Har du inte installerat iTunes på din dator kan du ladda ner iTunes här.
  4. Gör en synkronisering för att få nya operatörsinställningar.

Jag har huvudvärk och behöver hjälp. Hur vet jag ifall det blev godkänt med upplåsningen eller inte? Det har ju dragits från mitt konto oavsett
icon

Bäst svar av Erik 8 November 2018, 22:33

Visa original

2 svar

Vart kan jag hitta operatörskoden igen och vart ska jag skriva in den sen??
Användarnivå 7
Emblem +10
Hej @Lion och varmt välkommen till 3Community!

Tack för en utförlig beskrivning, det underlättar massor. Eftersom du följde instruktionerna och testade till och med olika alternativ för upplåsning låter det som att din iPhone är fortfarande låst.

För att undvika dubbeldebitering är det bättre i det här fallet att ta kontakt med kundservice. De kan se om upplåsningen misslyckades och hjälpa till att ordna det manuellt istället. 🙂

Svara