Skip to main content
Svar

paket från er

• October 10, 2025
  • 6 svar
  • 146 visningar

Forum|alt.badge.img

Hej, 

Har fått paket från 3 & Hallon som jag inte beställt. Är de från er? Vad ska jag göra? Hämta ut de eller låta de vara?

Bäst svar av JohannaEll

Nu fick jag ett samtal av den som hade numret/abonnemanget på min mobil innan mig. Han hade beställt en router och då ska mitt nummer ha legat kvar på hans konto därav aviseringen. Han hade dessutom fått betalat 40kr extra för att ändra tillbaka upphämtningsställe 🙈 Bra jobbat av 3 att de inte går att ändra det trots att jag tog över de mer än 1 år sedan. Står fortfarande föredetta ägares namn på mina sidor till mitt nummer. 

6 svar

Forum|alt.badge.img
  • Rookie
  • October 14, 2025

Hej Johanna, Vad skumt, det ser ut som en äkta sändning. Hur har det gått?

Har inte 100% koll men såhär hade jag resonerat. Jag hade nog i första hand ringt antingen Tres eller Hallons kundtjänst och pratat med en människa hos dom. Och sagt att du har blivit utsatt för bedrägeri, och vill inte ta emot eller betala något. Så förhoppningsvis sköter dom det åt dig.

Annat sätt kan vara att hämta ut paketet och utnyttja returrätten. Från Hallons sida läste jag att hos dom man har 14 dagars returrätt från mottagning av paket (kan gälla även om du inte beställt det). Vet inte vad gäller för Tre. Skulle det finnas returavgift så är det bara att vägra betala det pga bedrägeri. Vid fakturabeställningär kontakta även kreditbolaget (t.ex. Klarna). 

Lycka till!

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • October 16, 2025

Hej ​@JohannaEll, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Väldigt underligt att du fått meddelande om paket som du själv inte beställt. Det kan precis som ​@woodlands10 skriver handla om bedrägeri, men det är i sådant fall också viktigt att detta utreds. Kontakta kundservice för att få mer information om vad paketet innehåller, när det beställdes och hur, samt vad som behöver göras för att åtgärda eventuella felaktigheter. Du hittar kontaktuppgifter här.

Forum|alt.badge.img
  • Trådskapare
  • Nykomling
  • October 16, 2025

Har kontaktat både 3 och Hallons kundtjänst. De är nöjda med att hänvisa till varandra och att jag inte ska hämta ut det. Tror inte de kommer gå djupare. Tyvärr. Rätt besviken på deras hantering. 

Forum|alt.badge.img
  • Rookie
  • October 16, 2025

Tack ​@Limpen Ja det verkar som det är upp tilll Johanna att anmäla.

Typiskt att du blir bollad fram och tillbaka. Men åtminstone var de eniga om att du inte ska hämta ut det.

Forum|alt.badge.img
  • Trådskapare
  • Nykomling
  • Svar
  • October 16, 2025

Nu fick jag ett samtal av den som hade numret/abonnemanget på min mobil innan mig. Han hade beställt en router och då ska mitt nummer ha legat kvar på hans konto därav aviseringen. Han hade dessutom fått betalat 40kr extra för att ändra tillbaka upphämtningsställe 🙈 Bra jobbat av 3 att de inte går att ändra det trots att jag tog över de mer än 1 år sedan. Står fortfarande föredetta ägares namn på mina sidor till mitt nummer. 

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • October 17, 2025

@JohannaEll Ah jag förstår. Troligtvis är det fortfarande inlagt som kontaktnummer hos den före detta ägaren.

Detta kan åtgärdas på två sätt. Antingen ändrar vi kontaktnumret för den tidigare ägaren av numret, men då behöver denna person ta kontakt med oss för att det ska vara möjligt. Eller så ändrar vi ditt mobilnummer. Detta kan jag förstå om det inte lockar särskilt mycket, men alternativet finns, och skulle kunna genomföras utan kostnad på grund av omständigheterna.