Skip to main content
Hej,

jag har precis köpt en ny mobil och har då även ett startat ett abonemang här hos 3. Nu hämtade jag telefonen, satte i mitt gamla simkort och får detta meddelande att jag ska ange "pin-kod för upplåsning av sim-nätverk". Tidigare har jag haft comviq. Hur löser jag detta problem? När jag startar mobilen ser jag att det står "ett nätverkslåst sim-kort sattes i".



Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
Hej,



vilken telefon är det du har köpt?



För mig låter det som att telefonen du köpt är operatörslåst till 3 och du därmed endast kan använda den med ett simkort från 3. Är det så att du ska flytta över ditt mobilnummer till 3?
Halloj!



Hur har det gått i ärendet? Löste det sig @ceciliaw ?



Återkom och berätta gärna lite så att även andra som upplever liknande problem kan ta del av eventuell lösning. 👷🏻🔧

Lämna en kommentar