Skip to main content
Nykomling
November 15, 2020
Besvarat

Pinkod

• November 15, 2020
  • 2 svar
  • 815 visningar

Jag har glömt min pinkod men när jag skriver fel pinkod tre gånger så borde jag kunna skriva min puk-kod. Men jag får bara vänta 30 sekunder sen lär jag ange pinkoden igen.

Bäst svar av JeppePeppe

Hejsan @markus97, välkommen till forumet! :rainbow:

Får du vänta en stund, och sedan försöka igen så är det inte PIN-koden till SIM-kortet, utan PIN-koden för telefonen, lösenkoden som du själv ställt in. Minns du vad den koden är? I sånt fall är det lätt att komma in i telefonen :blush:

2 svar

JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
November 16, 2020

Hejsan @markus97, välkommen till forumet! :rainbow:

Får du vänta en stund, och sedan försöka igen så är det inte PIN-koden till SIM-kortet, utan PIN-koden för telefonen, lösenkoden som du själv ställt in. Minns du vad den koden är? I sånt fall är det lätt att komma in i telefonen :blush:

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
November 19, 2020

Hur har det gått @markus97? Kvarstår problemet eller har telefonen skärpt till sig? 

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.