Besvarat

Problem att skicka SMS?

• 18 februari 2019
  • 5 svar
  • 512 visningar

Bara för mig som det helt plöstligt inte går att skicka sms? Till vissa funkar det och sen helt plötsligt funkar det inte. Väldigt jobbigt när man jobbar och måste komma med besvar!

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bästa svar av Nils 20 februari 2019, 17:08

Det börja få ca 2 månader sen. Har full täckning o allt, men nu skickas inte ett ända sms! Endast iMessage o samtal funkar men inte vanliga sms. Börjar bli sjukt störigt nu..

Det förstår jag! Om du går in på Inställningar -> Meddelanden är "Skicka som SMS" på?
Visa original

5 svar

Användarnivå 4
Emblem +10
Hej @DragonFx! Vad kul att du har hittat till forumet! 🙂

Det låter nästan som att det har något med täckningen att göra. Hur länge har du upplevt problem med detta?
Det börja få ca 2 månader sen. Har full täckning o allt, men nu skickas inte ett ända sms! Endast iMessage o samtal funkar men inte vanliga sms. Börjar bli sjukt störigt nu..
Användarnivå 4
Emblem +10

Det förstår jag! Om du går in på Inställningar -> Meddelanden är "Skicka som SMS" på?
Användarnivå 6
Emblem +9
Hej, är lite sen in i hjälp-diskussionen! Men är det till alla eller till vissa? Som du beskrev det finkar det ibland till vissa osv. Är dessa vissa gamla iPhone-användare som nyligen bytt till andprid eller liknande?
Nils den är aktiverad (alltid varit), men ändån inget.
Chipgeneralen, personerna har haft samma mobil hela tiden, detta bara började helt plöstligt. 😕

Svara