/Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
Det låter nästan som att det har något med täckningen att göra. Hur länge har du upplevt problem med detta?
Det förstår jag! Om du går in på Inställningar -> Meddelanden är "Skicka som SMS" på?
Chipgeneralen, personerna har haft samma mobil hela tiden, detta bara började helt plöstligt. 😕
Hej jag har fåt exakt samma problem men när jag skule skriva här hittade jag lösningen för min del ialafal. De va att jag har 2 sim kort varav 1 va avstängt. Då va vissa kontakter instälda på att skika från sim 1 vilket inte fungerade. Så kolla igenom kontakterna
Tjena
Skönt att det löste sig för dig! och tack för att du delade med dig. Jag är säker på att det kan hjälpa andra som söker runt med samma fundering
Det fungerar inte att skicka sms, har inte gjort på länge. Varför?
Ett annat problem är något som heter BIGO Live som jag aldrig prenumererat på, bara varit inne på sidan av misstag och nu får jag inte bort det från min telefon!
De stör mig dag o natt med att hoppa in på sidan o vilja chatta.
Jag är 76 år o inte intresserad av barnsidor, men det är lögn att få bort det trots att jag försökt via mail osv.
Blir så trött på allt strul så jag funderar på att byta mobiloperatör eftersom det inte händer nåt.
Pratade med en kille idag om allt detta, men sms funkar inte trots det. Å Bigo Live är kvar...
Hejsan ,
Tråkigt att höra att du har problem angående sms . Vad är det för märke & modell som du har som telefon ?
Har du senaste programuppdateringen för din mobil ? Om det är iPhone så är det “ Inställningar → Allmänt → Programuppdatering . Något liknande om det är Android telefon . Värt och nämna att ha koll på sin pin-kod och även lösenkod om man uppdaterar och ska starta mobilen igen . Kan även vara bra och se att appar är uppdaterade , som kanske kan påverka just detta .
Kan också vara bra att vara uppkopplad till fast internet , eller om man själv har mycket surf . Då det kan gå åt en del data vid uppdateringar av mobilen samt appar.
Angående “Bigo Live “ , sökte lite snabbt bara , att det är en streaming sida . Är det app från dom du inte får bort eller kostnader som dras ifrån dom ?
Om det är i webbläsaren , beroende på märke på telefon. Så ska du kunna rensa “historik “ under inställningar .
Om du får mail ifrån dom , så brukar det finnas längst ner i mailet att man kan avbryta ,” unsubscribe” och slippa mail framöver från just dom .
Om det är så att du får notiser , så ska man kunna ändra till att stänga av det , eller minimera det . Även också beroende på tider på dygnet eller för respektive app/program . Ska också kunna hittas under “ Inställningar →notiser “ .
Är det så att du varit kontakt med någon kundservice i butik eller på telefon tidigare angående dessa problem du upplever ?
Mvh F
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.