Skip to main content
Svar

Problem med att låsa upp iPhone

  • September 10, 2018
  • 5 svar
  • 593 visningar

Hej jag vill låsa upp min iphone pga kommer bo i schweiz i 6 mån och vill använda ett schweiziskt pre-paid simkort.
När jag söker på tre.se efter mitt imei-nummer så står det att enheten inte finns hos 3.
behöver hjälp tack

mvh
jozephine

Bäst svar av Tristan

Hej Jozephine!

Om du tar kontakt med Kundservice på 0735 300 400 så kan de hjälpa dig med upplåsning av din mobil.

Det föreligger just nu en driftstörning gällande upplpsningsfunktionen på Tre.se och det kan vara orsaken till att din mobils IMEI inte hittas.

Andra förklaringar kan vara service av mobilen eller försäkringsärende som har resulterat i en utbytesenhet vars IMEI inte har blivit korrekt kopplat. Oavsett anledning så kan Kundservice hjälpa dig med att lösa detta.

5 svar

Tristan
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+10
  • Superhjälte
  • Svar
  • September 10, 2018
Hej Jozephine!

Om du tar kontakt med Kundservice på 0735 300 400 så kan de hjälpa dig med upplåsning av din mobil.

Det föreligger just nu en driftstörning gällande upplpsningsfunktionen på Tre.se och det kan vara orsaken till att din mobils IMEI inte hittas.

Andra förklaringar kan vara service av mobilen eller försäkringsärende som har resulterat i en utbytesenhet vars IMEI inte har blivit korrekt kopplat. Oavsett anledning så kan Kundservice hjälpa dig med att lösa detta.

  • Registrerad användare
  • October 28, 2019

Hur gammalt är svaret från 3?


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • October 29, 2019

Hejsan @Nellie21 ! Välkommen till 3Community :rainbow:

 

Svaret från @Tristan är inte direkt från Tre, men är september förra året så den driftstörningen är borta :slight_smile:

Vi har dock sedan fredags haft en driftstörning gällande upplåsningar av iPhones. Ifall du försöker låsa upp en iPhone men att det strular så rekommenderar jag att avvakta och försöka igen senare.

 

Hoppas det löser sig snart :grin:


  • Registrerad användare
  • November 8, 2019

@JeppePeppe  När jag ansluter telefonen till iTunes för att låsa upp telefonen dyker det ständigt upp “nätverksproblem” även om Wi-Fi funkar galant på andra sidor. Är det fortfarande en driftstörning eller varför uppkommer detta meddelande ständigt när jag försöker låsa upp min iPhone?


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • November 8, 2019

@JeppePeppe  När jag ansluter telefonen till iTunes för att låsa upp telefonen dyker det ständigt upp “nätverksproblem” även om Wi-Fi funkar galant på andra sidor. Är det fortfarande en driftstörning eller varför uppkommer detta meddelande ständigt när jag försöker låsa upp min iPhone?

 

Ledsen att det fortfarande strular, felet med upplåsning av iPhone ska vara löst nu. Ifall du har en iPhone 6S eller senare kan du låsa upp din iPhone direkt via WiFi och alltså strunta i iTunes. Här har du en liten lätt guide.

 

Behöver du mer hjälp kring upplåsningen rekommenderar jag att kontakta kundservice så hjälper dem dig :nerd: