Besvarat

Problem med b2368

  • 2 April 2020
  • 1 svar
  • 205 visningar

Helt plötstligt, sedan igår. Så får jag extremt ojämn och över lag långsam hastighet. I skrivande stund 2mbit/s. Ända sen jag fick bredbandet i Augusti så har jag fått 25mbit eller mer. Antennen har inte flyttats en millimeter. De hände från en sekund till en annan.

Var i kontakt med kundtjänst, men fick näst intill noll hjälp där. Standardfrågor som starta om och resetta routern, något jag redan gjort. Vi gjorde det igen - utan resultat. Fick ut korrekt hastighet, i ungefär 10 sekunder efter reset sen går det tillbaka till den låga.

Samtalet avslutades med att jag skulle vänta ett par dagar, och sen återkomma om det inte blivit bättre.

Tyvärr så har jag inte tid att vänta så länge, då jag måste jobba hemifrån mot sjukvården.

Någon som har idéer? Har som reservlösning att köra via telefonen (Tele2), men det är ingen långvarig lösning då jag behöver obegränsad data och snart tar den slut.

icon

Bäst svar av Moby 8 April 2020, 14:05

Visa original

1 svar

Användarnivå 3
Emblem

Felet kan ju ligga i hårdvaran (antenn/router/sladdar osv) eller i nätet. Om kundtjänst inte kunde se något problem med nätet så kan du ju ändå testa det genom att stoppa i simkortet i en mobil och testa. Om du då får högre hastigheter så vet du att det är något fel på hårdvaran. Först när man vet var felet är så kan man ju fixa det så mitt bästa råd är nog att testa dig fram så du vet vad som gör att det går så märkligt långsamt.

Svara