Besvarat

Problem med inkommande samtal som går direkt till röstbrevlåda (voicemail)

  • 21 August 2018
  • 2 svar
  • 2631 visningar

Hej!

Jag har ett problem med inkommande telefonsamtal från en schweizisk kund, tel nr +41 xxxxx.
Varje gång han ringer, blir han direkt kopplad till min röstbrevlåda dvs voicemail, trots att min telefon är aktiv, har full signal, inga pågående samtal och jag väntar på samtalet. Det hörs ingen signal på min telefon. Han har försökt upp till 20 ggr att ringa mig.

Jag vet inte var jag ska börja undersöka eller lösa problemet. Tacksam för råd.
icon

Bäst svar av Nils 23 August 2018, 08:03

Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hej Radjur! :-)

Varmt välkommen till 3Community!

Det låter nästan som om problemet ligger hos den operatör som han använder sig av. Har du problem generellt med detta eller är det bara just han som inte kan nå dig? Om det endast är han. Be han ta kontakt med sin operatör, då han t.ex kan ha en spärr för samtal till utlandet eller så på sitt abonnemang.
Tack för svaret! Bra tänkt.

Det är bara med denna person jag har problem med. Konstigt tycker jag att samtalet inte är blockerad; han kommer ju fram till min röstbrevlåda. Det är liksom att min telefon/operatör skickar samtalet omedelbums till VM.

Han är Vice-President på ett schweiziskt börsbolag, så jag tror inte att han har spärr. Jag vill att det blir löst för att han kan tröttna att ringa mig

Svara