Besvarat

Problem med slå in PUK-kod

  • 8 oktober 2018
  • 1 svar
  • 133 visningar

Slog in Sim-kod 3 ggr men var tydligen felaktig, sen kom det upp slå in PUK-kod. Gjorde detta men den jag har verkar oxå felaktig
icon

Bästa svar av Tristan 8 oktober 2018, 21:33

Hej!

Var fick du PUK-koden ifrån?
Om det är från ett plastkort där ett SIM-kort tidigare har suttit kan det vara ett gammalt kort.

Aktuell PUK-kod kan du alltid finna på Mitt3 och om du loggar in via Tre.se hittar du PUK-koden genom att klicka på "Abonnemang", sedan välja det nummer det gäller och på den sidan du kommer till då har du PUK-koden i mitten precis till höger om mobilnumret som står under ditt namn.

När du använder PUK-koden skall du slå in de 8 siffrorna och därefter välja en helt ny 4-siffrig PIN-kod, får alltså inte vara samma som tidigare, som dessutom verifieras genom att slå in den en gång till när mobilen efterfrågar det.

Hoppas att ovanstående löser ditt problem så att du kan komma in i mobilen.
: )
Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej!

Var fick du PUK-koden ifrån?
Om det är från ett plastkort där ett SIM-kort tidigare har suttit kan det vara ett gammalt kort.

Aktuell PUK-kod kan du alltid finna på Mitt3 och om du loggar in via Tre.se hittar du PUK-koden genom att klicka på "Abonnemang", sedan välja det nummer det gäller och på den sidan du kommer till då har du PUK-koden i mitten precis till höger om mobilnumret som står under ditt namn.

När du använder PUK-koden skall du slå in de 8 siffrorna och därefter välja en helt ny 4-siffrig PIN-kod, får alltså inte vara samma som tidigare, som dessutom verifieras genom att slå in den en gång till när mobilen efterfrågar det.

Hoppas att ovanstående löser ditt problem så att du kan komma in i mobilen.
: )

Svara