@DanaM Hej,
om du har en telefon med garanti behöver tillverkaren få möjlighet att laga telefonen innan det kan bli aktuellt med ett eventuellt utbyte. De har tre försök på sig. Om felet täcks av garantin och telefonen inte har påverkats av yttre åverkan kommer reparationen att vara kostnadsfri för dig.
För att ordna med en reparation kan du kontakta Samsung direkt eller besöka en 3Butik som kan hjälpa dig vidare.
Hejsan , @DanaM
Har du testat dessa lösningar? Sa dom verkligen ingenting om testa och ladda ner deras egna program och testa uppgradera din mjukvara därifrån ?
https://www.samsung.com/se/support/kies/
https://samsungpcsuit.com/samsung-galaxy-a52-5g-pc-suite/
https://www.o2.co.uk/business/support/devices#!/device/samsung/galaxy-a52/topic/software/install-software-update-via-pc/1
https://www.hardreset.info/devices/samsung/samsung-galaxy-a52-5g/download-mode/
Sen kanske du har en 3 Försäkring över din telefon , annars hemförsäkring då om man nu får betala för sig .
______________________________________________________________________________
“ Gå in i nedladdningsläge på din Samsung Galaxy-enhet för att flasha en firmware eller rota din telefon Nu, innan du fortsätter, är den här guiden för alla Samsung-telefoner som kör Android 9 eller senare. Processen är verkligen enkel och kommer inte med några risker heller. Låt oss se hur du kan gå in i nedladdningsläge på din Samsung Galaxy-telefon. Börja med att stänga av din telefon. Tryck nu på och håll ned följande knappar Volym ned + Bixby-knapp + Ström (för telefoner med Bixby-knapp) Om din telefon inte har en Bixby-knapp, är det bara volymen ned och strömknappen duger. Anslut helt enkelt din telefon till en USB-kabel medan den andra änden är ansluten till datorn. Din telefon slås på omedelbart och du får en varningsskärm efter Samsung-logotypen. Tryck på volym upp-knappen så kommer du in i nedladdningsläget. Allt du behöver göra därifrån är att starta Odin och flasha den fasta programvaran på din telefon eller rota enheten, vad du än vill göra. Kom ihåg att nedladdningsläget i sig inte låter dig göra någonting eftersom det bara är ett sätt att flasha filer på din telefon och om du går in i nedladdningsläget kommer det inte att torka din enhet eller ogiltigförklara garantin.
Hoppas det löser sig , så du slipper lämna in den på service .
Mvh F
Hej @frodrik91 . Fast hur vet jag att alla appar och information på mobilen som du lagt upp en rad länkar inte försvinner. Jag har ifs säkerhetskopierat, men är fortfarande osäker.
Och jag har Bixby knapp och Android är på 12.
Hej @frodrik91 . Fast hur vet jag att alla appar och information på mobilen som du lagt upp en rad länkar inte försvinner. Jag har ifs säkerhetskopierat, men är fortfarande osäker.
@DanaM
Det ska inte försvinna något vid uppdatering av operativsystemet , men jag kan ju aldrig garantera då det kanske är ett fel på din enhet eller ej . Men du har ju som sagt gjort en säkerhetskopiering som sparats någonstans samt så som du nämner så har Samsung själva sagt att du ska tömma mobilen för eventuell reparation . Så blir samma situation oavsett .
Detta är iaf ett steg i se om det är mjukvarufel , att den halkar efter och därför skapar din mobils problem eller att det är ett hårdvarufel .
Vad har du för version av android 12 ?
( heter den A525FXXU4BVE2 ? )
https://www.sammobile.com/news/galaxy-a52-june-2022-security-update-released/
Vad jag vet så förändras inget med bixby knappen, den verkar man kunna ställa in när som hur som .
Problemet du har med mobilen , är det att den inte kan ladda ner appar , eller är det bara att du inte får ner senaste android 12 ? För allting annat funkar väll med mobilen vad jag förstår de som
Vad jag förstod det som så har du 3 försäkring på telefonen ? Så fall är det ju bra att kontakta kundservice och få hjälp med att nyttja den .
Med vänlig hälsning, F