Besvarat

Problem öed Galaxy S22 efter senaste uppdateringen

  • 18 November 2022
  • 8 svar
  • 146 visningar

Min dotter uppdaterade sin Galaxy S22 idag, den 18 november. Efter uppdateringen slutade Skärmlås-knappen fungera.

Någon mer? Vad ska vi göra åt det?

icon

Bäst svar av frodrik91 18 November 2022, 23:40

Visa original

8 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @ThomasBerg

Om jag förstår dig rätt , så är det lösenkoden som inte fungerar . Mönster eller Lösenord beroende på vad man har valt . Så du kommer inte igång med telefonen och kan använda den ? Efter att ha skrivit in “Pin-Koden “ för Sim-Kortet.

Det man kan göra är att tvinga den till omstart : “ Båda sidoknapparna + volymknapp ner samtidigt .Tror nog att man får trycka 5-10 sekunder iaf. Man märker när den stänger ner & startar upp på nytt , då kan man släppa.

Om din skärm inte svarar eller om enheten inte svarar under användning kan du tvinga omstart av den genom att trycka på och hålla både sidoknappen och knappen volym ned nedtryckta samtidigt.

https://www.samsung.com/se/support/mobile-devices/vilka-upplasningsmetoder-kan-jag-anvanda-pa-min-galaxy-smartphone/

Hojta till om inte detta va lösningen 🙂

Mvh F

Nej, alltså - det är den där knappen på sidan av telefonen som släcker skärmen.

Sen stökar layouten på skärmen till sig.

Nu senast startade den pm sig...för tkärde gången?...och denna gång vägrar starta upp. Fastnar på den skärmen där det står Samsung precis i början.

Startade om sig...för fjärde gången?

Ska det stå.

Användarnivå 6
Emblem +40

Hum okej . Och vid inställningar → Programvaruuppdatering så finns det ingen ny version . Utan det är senaste Android 13 ?

Ta en kik i “Google Play “ appen och uppdatera appar som dyker upp . Då en del appar är kopplade till mobilens stabilitet/funktion, så som samtal med mera.

Ah, fast problemet är att telefonen inte startar upp igen, efter att den för fjärde gången automatiskt helt plötsligt startade om sig själv.

Så vi kommer inte åt några menyer alls.

Användarnivå 6
Emblem +40

Och hur reagerar den när man håller : Båda sidoknapparna + volymknapp ner samtidigt .Tror nog att man får trycka 5-10 sekunder iaf. 
Stänger den av sig medans du håller , sen startar upp ? För sen släppa knapparna . 

Bad henne prova nu igen.

Nu verkar det som det fungerade. Trots lika förfarande de andra gångerna, och då startade den inte om.

Tack för hjälpen. Guld värt.

Användarnivå 6
Emblem +40

Markera gärna “Besvarat “ om allt funkar som det ska nu 😉 Trevlig helg.

 

Mvh F

Svara