Fråga

Programvaruupdatering Samsung galaxy s8

  • 24 March 2019
  • 5 svar
  • 402 visningar

Efter den senaste programvaruuppdateringen som genomfördes igår 23/3 så här jag problem med min telefon. Den är väldigt seg och det värsta av allt är att skärmen fryser fast och det blir några färgade sträck på skärmen sen startar den om. Det har hänt flera ggr det senaste dygnet. Telefonen stängde även av sig i natt. Finns det något jag kan göra?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej,

detta låter helt oerhört irriterande!

Går det att komma in i inställningar och se om det möjligtvis finns en uppdatering till?

Annars är mitt tips att återställa hela telefonen.
För att se om det fixar problemet. Ibland kan det vara sp att uppdateringen innehåller någon bugg som påverkar just ett smått antal telefoner.
Och en återställning kan förhoppningsvis fixa detta!

Återkom gärna med hur det går! 🙂
Der finns tyvärr inga fler uppdateringar. Men om jag återställer telefonen finns det väl risk för att foton och annat går förlorat?
Användarnivå 7
Emblem +38
hej!

Ja, men om du har ett minneskort i telefonen eller en dator du kan koppla upp telefon till för att kopiera över alltid behöver, eller säkerhetskopiera din telefon till samsung-konto/Google konto. Då riskerar du inte att förlora några bilder/annat.
Jag skulle rekommendera detta då en helt återställd telefon oftast brukar fixa sig.
Jag har nu gjort en återställning på telefon men problemet kvarstår fortfarande 😞
Användarnivå 5
Emblem +36
Jag har nu gjort en återställning på telefon men problemet kvarstår fortfarande :(

Så tråkigt när man har problem med sin telefon! 😥

Jag skulle nog säga att i detta fall behöver Tre ta in telefonen till en verkstad som får se över den. Jag tänker mest på det där att det är sträck i skärmen. Det låter inte som att det rör sig om mjukvaran då skulle jag gissa på, men det är svårt att säga på rak arm.

Om möjligt kan du vända dig till en 3Butik så kan du få hjälp med att skicka in den, alternativet kan du ringa på 0771 735 300 så skickar dom ut ett emballage så att du kan skicka in telefonen den vägen.

Svara