Besvarat

Redmi Note 9Pro kraschar

  • 7 December 2022
  • 6 svar
  • 83 visningar

Jag har bytt från telia till tre och nu kraschar telefonen ideligen, finns det något känt problem mellan tre och min telefon (kraschade inte med Telia)

icon

Bäst svar av JeppePeppe 12 December 2022, 10:25

Visa original

6 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @Pthom 

Jag såg där att 3 Erbjuder nu nyare varianten av den . Och har haft tidigare din serie form redmi . Så dom har iaf haft mobilen och testat i deras nät .

Hur ser det ut under inställningar & programvaruuppdatering ? Har du senaste att uppdatera operativsystemet . Android 12 . Läste att Android 13 inte kommer till den modellen . Iaf för stunden .

Kika även så alla appar är uppdaterade i Android Market / Google Play eller om det är en annan butik för appar på den . För dom kan ha en inverkan på en android telefon .

Hoppas det är något av detta , och det kan börja lira bättre igen !

 

Fick fram detta också , men är ju ren installation . Kan vara bra att säkerhetskopiera om man ska göra en ren ominstallation.För att sedan få in det man säkerhetskopierat. Men är ju som sagt , sista grejen man försöker med . Om inget annat fungerar tidigare.

https://community.e.foundation/t/xiaomi-redmi-note-9-pro-crashes-and-reboots-seconds-after-boot-loop/42710/6

 

Mvh F

 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @Pthom! Välkommen till 3Community 🌈

Vad tråkigt att höra att den kraschar! Det ska inte ha något att göra med vilken operatör eller SIM-kort du har, utan det låter som att telefonen mår lite dåligt. 

Jag rekommenderar att följa de steg som @frodrik91 skrev, alternativt om du kontaktar vårt kundservice i detta fall för hjälp med felsökning.

Hoppas att det löser sig!

Har ändrat föredraget nät från lte till 3g har inte kraschat en enda gång sedan dess

Användarnivå 6
Emblem +40

Har ändrat föredraget nät från lte till 3g har inte kraschat en enda gång sedan dess

Spännande 🧐 ! Vore intressant och se om du slår tillbaka om krascherna återgår då ? 

När jag la tillbaka till lte började krascherna igen

Användarnivå 6
Emblem +40

När jag la tillbaka till lte började krascherna igen

Hum , låter skumt . Med kraschar menar du helt enkelt att mobilen startar om sig när du startar en viss app eller enbart använder 4G ?

Jag tror att det är mest sannolikt att problemet är från tillverkarens sida . Dom bör nog ha en kundservice som man kan prata med , och se om dom bekräftar problemet och vad dom har för lösning för det. 

Men är som sagt alltid bra att hålla mobilen uppdaterad både i mjukvaran för mobilen , men även i app biblioteken.

 

Mvh F

Svara