Skip to main content

Hej!

Häromdagen tappade min teve internetanslutningen till routern. Jag har försökt allt enligt anvisning: dra ut sladd, reset:a, reboot:a, glömt anslutningen och skapat ny (Tether-appen) mm. Trots detta fungerar det inte. Routern indikerar att det är bra anslutning men täckningsgraden är endast 2 streck brukar vara fler (Archer MR200). 

Vad kan jag mer göra?

 

Hälsningar

KIckiH

Hej ​@KickiH, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Du verkar ju ha testat det mesta vad gäller själva routern - bra jobbat! 🙌🏻

Är det endast TV:n som tappat anslutningen, eller är det även andra enheter i hushållet som påverkats? 🤔

 

// Vi har flyttat ditt inlägg till Teknisk support för att spegla innehållet bättre. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //

// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //


WiFi Anslutningen till tv crome casten slutar fungera  regelbundet.  Flera gånger den 8/6. 
vi har stängt av routern och startat.  Men hjälper inte.  
 


WiFi Anslutningen till tv crome casten slutar fungera  regelbundet.  Flera gånger den 8/6. 
vi har stängt av routern och startat.  Men hjälper inte.  
 

Hej ​@Tellbe, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Tråkigt att höra! Är det endast Chrome casten som tappar anslutningen?

 

Jag har nämligen en Chrome Cast själv hemma som tappar WiFi-anslutningen med jämna mellanrum. Detta beror i mitt fall inte på min router eller bredband, det beror på själva Chrome casten som har några år på nacken nu. Om du inte har några andra problem med WiFi skulle jag rekommendera att du drar ut och sätter i strömkabeln till Chrome casten. Detta brukar få min att hoppa igång. 


Lämna en kommentar