Besvarat

Säkerhetskopiera

  • 30 August 2019
  • 4 svar
  • 252 visningar

Hej. Min dotters telefon har gått sönder helt. Hon ska lämna in den på lagring till ett ställe som försäkrinsbolaget samarbetar med. Problemet är att hon har inte säkerhetskopierat den på ett tag pga platsbrist i icloud. Ďet måste hon göra innan hon lämnar in den. Men eftersom telefonen inte fungerar så kan hon inte göra det. Allt kommer att försvinna under reparationen. Vad kan vi göra? Hon vill inte förlora något sina bilder mm. Har läst något om att man kan säkerhetskopiera till iTunes via datorn. Stämmer det?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bäst svar av Pettersson 30 August 2019, 17:39

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

det låter som att detta blir svårt att lösa. För att överhuvudtaget kunna ansluta mobilen till datorn, behöver den fungera. I och med det så kommer det inte heller gå att säkerhetskopiera telefonen till iTunes om telefonen inte fungerar - dels eftersom den behöver starta och dels för att man behöver godkänna anslutningen genom att ange sin låskod på telefonens skärm. Det bästa som går att hoppas på är att mycket finns kvar i den senaste säkerhetskopian som har gjorts.

Inför framtiden så är det egentligen smartast att köpa till extra utrymme för iCloud. Det går exempelvis att göra gemensamt för familjen, då kostar 200GB gemensamt utrymme 29kr/månad. Man kommer inte åt varandras filer även om man har familjedelning, utan varje familjemedlem har ett eget iCloud-konto.
Användarnivå 7
Emblem +36
Halloj @LG79!

Hjälpte @Petterssons svar dig? Återkom gärna med hur det har gått! 😁
Hej. Jag lämnade in luren på ett annat ställe. Har precis pratat med dom i telefon. Den är lagad men går inte att använda förrän man har formaterat o det gör jag själv. Finns det ingen chans att rädda något innan man har formaterat? Den e ju lagad. Kan man då göra de via ITunes på datan?
Användarnivå 7
Emblem +36
@LG79

Jag förstår, hoppas att det gick bra! ☺️
Om du har möjlighet att koppla den till datorn, starta Mac OS Catalina och göra en säkerhetskopia så kan du på så sätt spara din data och info. Annars är jag rädd för att det inte går.

Svara