Besvarat

sämre täckning efter kraftig vind

  • 12 July 2022
  • 1 svar
  • 88 visningar

Hej, vi har tre sim kort både i rautern och i mobilarna. För två dagar sedan täckningen blev helt kass i alla enheter inomhus. Fast några hundra meter ifrån hemmet så är surf hastighet på nästan hundra på 4G.

Även vanliga telefonsamtal bryts när jag pratar inomhus. 

Ni få kontakta mig på mail för adress med mera. 

Hoppas ni fixar täckningen inom kort.

 

 

icon

Bäst svar av frodrik91 12 July 2022, 16:42

Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @EvaPukavik 

 

( tänk på inte lämna ut personlig information här i det öppna forumet ) inte för du gjort det , men i förebyggande tänkte jag tipsa om 🙃

Tråkigt att höra att det blivit sämre med er täckning . Det kan säkert vara något som hänt , och är bäst man hör av sig till kundservice , så kan dom se över hur det varit och är nu . Samt kanske hitta orsaken . 


Vad är det för märke & modell på era enheter ? 📱 


Men bara för vara på det säkra , har ni startat om alla era mobiler ? Samt kanske även se så era operativsystem är uppdaterade , om det går att lösa nät för det . ( bra man har koll på sin pin-kod i förväg ) .  
 

Det kan även vara så , att ni får bättre täckning med att ställa in alla enheter på 3G mottagning under inställningar . Just lösningen för stunden iaf liksom .

 

För de låter som ni haft det bättre innan dom 2 senaste dagarna . 

Routern som ni har med 3 kan göra stor skillnad beroende på i vilket fönstret man har den vid . Där kan också kundservice guida för att få riktning mot närmaste / bästa mast . 
 

Likväl för mobiler kan det finnas olika utrymmen täckningen funkar bättre , ofta vid fönster . 

Här kan du också se ungefärligt , hur täckningskartan tolkar möjligheterna till täckning . 

 

Så här kan man söka på sin adress och se hur det se ut med respektive bredbands teknik . 
https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta

 

Om man inte får det tillbaka , så som det va funktionellt innan , så är det bra att nämna när man är vid kontakt hos kundservice och handläggare att man vill göra en täckningsfelannälan . Så ser tekniker över ärendet . 

Här har du kontaktuppgifter till supporten . Tror det är kortare kö mitt på dagen eller sent mot kvällen innan dom stänger . 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Hoppas det ordnar sig ! 😎

Mvh F 

Svara