Hejsan , @EvaPukavik
( tänk på inte lämna ut personlig information här i det öppna forumet ) inte för du gjort det , men i förebyggande tänkte jag tipsa om
Tråkigt att höra att det blivit sämre med er täckning . Det kan säkert vara något som hänt , och är bäst man hör av sig till kundservice , så kan dom se över hur det varit och är nu . Samt kanske hitta orsaken .
Vad är det för märke & modell på era enheter ?
Men bara för vara på det säkra , har ni startat om alla era mobiler ? Samt kanske även se så era operativsystem är uppdaterade , om det går att lösa nät för det . ( bra man har koll på sin pin-kod i förväg ) .
Det kan även vara så , att ni får bättre täckning med att ställa in alla enheter på 3G mottagning under inställningar . Just lösningen för stunden iaf liksom .
För de låter som ni haft det bättre innan dom 2 senaste dagarna .
Routern som ni har med 3 kan göra stor skillnad beroende på i vilket fönstret man har den vid . Där kan också kundservice guida för att få riktning mot närmaste / bästa mast .
Likväl för mobiler kan det finnas olika utrymmen täckningen funkar bättre , ofta vid fönster .
Här kan du också se ungefärligt , hur täckningskartan tolkar möjligheterna till täckning .
Så här kan man söka på sin adress och se hur det se ut med respektive bredbands teknik .
https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta
Om man inte får det tillbaka , så som det va funktionellt innan , så är det bra att nämna när man är vid kontakt hos kundservice och handläggare att man vill göra en täckningsfelannälan . Så ser tekniker över ärendet .
Här har du kontaktuppgifter till supporten . Tror det är kortare kö mitt på dagen eller sent mot kvällen innan dom stänger .
https://www.tre.se/support#kontaktaoss
Hoppas det ordnar sig !
Mvh F