Skip to main content
Besvarat

Samsung pinkod

  • 7 juni 2023
  • 1 svar
  • 2234 visningar

Jag har en Samsung Galaxy s23 ultra.

När jag efter en dag på jobbet skulle använda mobilen så kräver den pinkod.

 

Bäst svar av frodrik91

Hejsan 👋🏻 , @Ingless 

Har du tagit bort pin-koden sen tidigare ? Tex avaktiverat det i telefonens inställningar . 

Om mobilen har uppdaterats eller startas om behöver du ange pin-kod på nytt .

Om man inte har kvar eller hittar kortet med pin-koden , så kan man skriva fel PIN-Kod 3 gånger , för att sen ange PUK-Koden , som man kan hämta ifrån mitt3 appen eller i webbläsaren . Och därefter skapa ny PIN-Kod . 

https://community.tre.se/sim-kort-83/om-du-gloemt-din-pin-puk-skaermlaas-330


/F 

Visa original

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 7 juni 2023

Hejsan 👋🏻 , @Ingless 

Har du tagit bort pin-koden sen tidigare ? Tex avaktiverat det i telefonens inställningar . 

Om mobilen har uppdaterats eller startas om behöver du ange pin-kod på nytt .

Om man inte har kvar eller hittar kortet med pin-koden , så kan man skriva fel PIN-Kod 3 gånger , för att sen ange PUK-Koden , som man kan hämta ifrån mitt3 appen eller i webbläsaren . Och därefter skapa ny PIN-Kod . 

https://community.tre.se/sim-kort-83/om-du-gloemt-din-pin-puk-skaermlaas-330


/F 


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies