Skip to main content
Rookie
December 7, 2022
Fråga

Samtal funkar bara ibland

• December 7, 2022
  • 14 svar
  • 2451 visningar

Jag kan ringa och få samtal men när jag väl är inne i samtalen så hör jag inget och de hör inte mig. Har testat återställa mobilen och även detta fungerade inte.

14 svar

Nathan.AnderssonTrådskapare
Rookie
December 11, 2022

Fortsatt testa och det hade inget med mobiloperatörer att göra. Men de personer jag, av någon okänd anledning, kan ringa fungerar alltid att ringa medans de jag inte kan ringa aldrig fungerar att ringa. 

frodrik91
Superhjälte
Superhjälte
December 11, 2022

Vilken iOS ( Operativsystem ) Version har du installerad på din telefon ?

Inställningar → Allmänt → Om →Tryck  “íOS Version “ . 

Står det något i stil med iOS 16.1.2 ( 20B110 ) , eller något annat ?

Efter allt vi skrivit så är jag lite förvirrad i slutändan över vad som inte fungerar och fungerar . Samt vilka steg som har gjorts . Eller fungerar allting nu ?

Mest för att veta hur man ska gå vidare !

Jag kan ringa och få samtal men när jag väl är inne i samtalen så hör jag inget och de hör inte mig. Har testat återställa mobilen och även detta fungerade inte. “

“Märkt att de med 076 funkar “

“Det hade inte med 076 att göra , 0 gör ingen skillnad ist för +46 “

“ en av mina vänner jag kan ringa har Telia medans de jag märkt jag inte kan ringa (min familj och lite mer) använder tre “

“ Och mikrofon och ljud funkar till allt.  “

“ En konstig sak som jag glömde nämna är att jag dock inte kan ändra volymen när jag är i samtal och hör inte heller det ljudet man vanligtvis hör när man ringer samtal.   “

“Fortsatt testa och det hade inget med mobiloperatörer att göra. Men de personer jag, av någon okänd anledning, kan ringa fungerar alltid att ringa medans de jag inte kan ringa aldrig fungerar att ringa.  “

1. Har du senaste mjukvaran för din mobil  ? Dvs “ 16.1.2 (20B110) “
2. Är det rengjort vid högtalare / mikrofon & uttag ?
3. Det fungerar att ändra volymen när du gör annat på Telefonen.  Men ej i samtal  ,oavsett vem du ringer / tar emot samtal ifrån ?
4. Du hör inte kopplingstonen när du ringer , oavsett vem du ringer? Men samtalet startar eller bryts det ?
5.Dom personerna , som du ringer till . Som du upplever problem med samtalen. Det är din familj som har “3” som operatör , samt några vänner som också har det.

Då kopplar samtalen upp om du ringer , men utan ton ?

Och motparten kan svara .Men dom hör inte dig prata , och du hör inte dom prata . För dom som samtalet inte fungerar med , har dom också iPhone ?

Och dom som funkar  , har dom en Android telefon ?

6. Har du varit i kontakt med 3 kundservice eller Apple support ?

För att se om det behövs en reperation eller inte.

7. Fungerar allting bra om du har hörlurar kopplade ?
8. Funkar det spela upp musik på högtalaren ?
9. Funkar det att spela in ljud i “röstmemon , video “  ?

Det kan vara bra att även motparten har senaste uppdateringar.

Det man kan göra för att se om det blir någon skillnad är att göra en säkerhetskopia , och installera om mobilen och återskapa . Så allt kommer tillbaka som du hade på mobilen tidigare .

https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/iph3ecf67d29/16.0/ios/16.0

https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/iph1624229a/16.0/ios/16.0

Mvh F

- Varför får man ta in mobiler i badhuset? - Vet inte??? - Mobilerna har simkort...
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
December 12, 2022

Hejsan @Nathan.Andersson!

Så bra och informativa svar @frodrik91! 👍

Har du kikat så att ditt nummer är inlagt i inställningarna? Detta gör du genom:

1. Öppna Inställningar
  2. Klicka på Telefon
  3. Du ska nu se Mitt nummer, och där ska ditt nummer stå. Ifall numret är fel - så behöver du bara skriva in ditt nummer där.

Återkom gärna med hur det har gått! 😊

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Nathan.AnderssonTrådskapare
Rookie
December 15, 2022

Förlåt för sent svar, lämnade in telefonen på reparation