Fråga

Samtal går inte fram till mig

  • 4 March 2020
  • 4 svar
  • 3561 visningar

Hej

Det går inte att ringa till mig. “Ogiltigt nummer. Var god kontrollera nummer och försök igen. Allt annat fungerar med den. Jag hade kontakt med er igår. Jag har startat om telefonen och även nollställt nätverk. Funkar ej ändå!! När kan ni lösa detta? Hur?

Mvh Pia

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till teknisk support - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

 


4 svar

Användarnivå 5
Emblem +36

Hejsan @Mollan87 och varmt välkommen till forumet!

Hmm, har du dubbelkollat så att den som ringer verkligen slår rätt nummer? Ett tips kan vara att den som ringer ser över kontaktuppgifterna i telefonboken på mobilen för att se att det verkligen stämmer.

Om det inte fungerar, är det så att det är flera personer som inte kan nå dig? Kan vissa nå dig och andra inte?

Har exakt samma problem. internet och sms fungerar men när man försöker ringa eller bli uppringd får man “ogiltigt nummer”. Och nej, har inte råkat skriva fel nummer. Har testat flera nummer.

Gjorde en nummerflytt från telenor till Tre som genomfördes 3/5.

Användarnivå 5
Emblem +10

Har exakt samma problem. internet och sms fungerar men när man försöker ringa eller bli uppringd får man “ogiltigt nummer”. Och nej, har inte råkat skriva fel nummer. Har testat flera nummer.

Gjorde en nummerflytt från telenor till Tre som genomfördes 3/5.

Hej.

Det är otroligt svårt att svara på såhär på rak arm vad det skulle kunna vara. Min rekommendation till dig är att du kontaktar vår tekniska support på telefonnummer 0735 300 400 för att se över abonnemanget samt göra en felsökning. 

 

 

Har ni möjligvis ett internetbaserat samtalssystem, typ skype, då just ämnet för problemet är att det itne går att ringa vanliga samtal.

Svara