Skip to main content
Besvarat

samtalen kopplas fel

• 6 maj 2021
  • 8 svar
  • 205 visningar

När man försöker ringa mig via mobilnumret så far samtalet till en okänd person. SMS når rätt, och även facetime. Men samtalen till mobilnumret verkar fara villovägar… Första problem dök upp redan i Sverige, och fortsatt nu, när i utomlands.

Bäst svar av Emanuel

Hejsan @Deckdel 

jag rekommenderar i detta fall att du ringer vår tekniska support via kundservice för att se över detta. 

Visa original

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 6 maj 2021

@Deckdel Hej, 

gäller det oavsett vem som ringer? Säker på att de har rätt nummer? Hur funkar det om du ringer upp och de sedan ringer tillbaka på numret du ringde från?

• Rookie
  • 6 maj 2021

Just nu får jag inga samtal, så vet ej totala bilden. Men dessa personer nu som sms:at mig, har försökt det numret jag alltid ringt till dom, och mitt sedvanliga mobilnumret alltså. Däremot sms kommer fram. 

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 6 maj 2021

@Deckdel Hmm okej - har du bytt abonnemang, sim-kort eller telefonnummer nyligen? Hur längesen började det krångla för dig?

Att du får iMessage-meddelanden och FaceTime-samtal säger inte speciellt mycket, eftersom dessa går via Apples servrar och det går att ha fel nummer. 

• Rookie
  • 6 maj 2021

Jag är 100% säkert att de ringt rätt nummer. Och någon svarar även där (lägger på luren dock direkt). Började förra veckan.

• Rookie
  • 6 maj 2021

Jag får nog sms att någon försökt ringa då och då - men mobilen stått stilla hos mig.

• Rookie
  • 6 maj 2021

Abonnemangen har jag haft sedan mars 2017

• Rookie
  • 6 maj 2021

Med samma sim

Emanuel
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Pensionerad Moderator
  • 18 maj 2021

Hejsan @Deckdel 

jag rekommenderar i detta fall att du ringer vår tekniska support via kundservice för att se över detta. 

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies