Skip to main content
Svar

SIM-kort fungerar ej

  • May 9, 2019
  • 10 svar
  • 1288 visningar

Varför säger telefonen sätt i SIM-kort trots att det är gjort och även aktiverat?
Har bytt telefon från Huawei till Doro 5517 och förlängt abonnemanget.
Hälsning
Leif

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support

Bäst svar av Tretin

Hejsan @Västanfors!

Är SIM-kortet installerat korrekt? Testa ta ut det och kontrollera om det sitter i rätt. Om det inte kommer upp att mobilen frågor om PIN-kod till SIM-kortet sitter SIM-kortet inte rätt.

10 svar

Forum|alt.badge.img+9
  • Pensionerad Moderator
  • Svar
  • May 10, 2019
Hejsan @Västanfors!

Är SIM-kortet installerat korrekt? Testa ta ut det och kontrollera om det sitter i rätt. Om det inte kommer upp att mobilen frågor om PIN-kod till SIM-kortet sitter SIM-kortet inte rätt.

  • Registrerad användare
  • March 16, 2021

Jag har ingen intrnet eller nätverk och jag kan inte ringa


Emanuel
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Pensionerad Moderator
  • March 17, 2021

@Alaa Nassri

 

Har du kollat på vad @Tretin rekommenderade? 


  • Rookie
  • July 31, 2022

Hej mitt kort funkar inte

Vi är utomlands och den slutade att funka 


frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • July 31, 2022

Hejsan 👋🏻 , @sabzek 

Tråkigt att höra att det inte funkar som det ska . 
 

Vad har du för surfpott på ditt abonnemang ? 
Vad har du för märke & modell på telefonen ? 
Vilket land är du i & hur lång period är du / har du varit utomlands just denna resa ? 

Om roaming är på , testa att starta om . 
 

Med vänlig hälsning, F  


  • Rookie
  • July 31, 2022

Starttat om det har jag gjort

Men kortet kan inte ta nogån nät

Problemet började igår sen vi fick slut på mobil nät som vi köpte extra

När vi fick att köpa igen internet då försvan signal och man kan varken ta emot eller ringa 


  • Rookie
  • July 31, 2022

Jag undrar kan man få tel nummer till support för att prata med de


frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • July 31, 2022

Hejsan , @sabzek 

Så du har tagit slut på din ordinarie Surpott i landet du är just för stunden . Och sedan köpt till surf 1 eller 2 gånger ?

Hur mycket surf har du i ditt abonnemang ?

Om du har över 15 GB så ingår 3Världen  , Sen beroende på vad du har för surfpott 15 GB → Obegränsat i Sverige . Så har du 15 GB upp till 60 GB som är max /per 30 dagar , vid att man har obegränsat surf abonnemang här hemma i sverige . Sen hur dessa 30 dagar räknas är då frågan , Men tror det är från första dagen man är utomlands . 

 

Du fick iaf det sms som nämnde att du är nära på att ta slut på din surfpott , innan du köpte på med mer surf ?

 

Här kan du kontakta 3 Support för vidare assistans . 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

Med vänlig hälsning, F 


  • Nykomling
  • August 29, 2022

Har en separat box i mitt gästhus som jag köpt från Telia.

Bytt till 3 och min telefon fungerar men inte Wi-Fi i gästhuset.

 

Har inte provat Wifii i huvudhuset då jag varit bortrest då överföringen skedde (26/8)

Måste jag aktivera huvud wi-fi först?

 


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • August 30, 2022

Hejsan @Ing2442!

Förstår jag dig rätt om det är som så att du köpt en förstärkare/mesh som du har i gästhuset? Som alltså är kopplad till ditt huvud WiFi i huvudhuset? I sådana fall behöver “Huvud WiFi” vara igång mycket riktigt!

Kolla det nästa gång du är där så bör det fungera fint! 😊