Besvarat

SIM Toolkit

  • 6 April 2022
  • 2 svar
  • 260 visningar

Hej, jag har en Sonya Xperia 10 III och från och med idag syns en ruta på skärmen, likt en avisering, med texten

SIM Toolkit

Open Channel? 

 

Under denna text ser det ut som att man ska välja mellan alternativen NO eller YES men oavsett vad man väljer så händer inget. Samma ruta är kvar. Jag gjorde nyligen en uppdatering i telefonen och vet inte om det har något samband. Jag har provat att starta om telefonen. Då är rutan borta ett tag men kommer tillbaka efter en stund. Jag ringde Tre och de hänvisade till Sony. Jag pratade med Sony och de vill att jag provar med annat SIM kort. Om telefonen fungerar bra med annat SIM kort hänvisar de tillbaka till Tre. Jag har även försökt att stänga av appen som heter SIM Toolkit men problemet kvarstår. I väntan på att jag ska få tag på ett annat SIM kort att prova med, någon här som har någon idé?

 

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till teknisk support

icon

Bäst svar av frodrik91 6 April 2022, 17:03

Visa original

2 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej , @Frida.h82 

Du är inte ensam om detta fenomen . Finns en tråd som är precis brevid denna tråden du skapat nu , som är om samma sak . 

 

Verkar inte vara någon wow lösning ännu . Oklar om någon har testat med E-sim . Om någon av telefonerna har det.  

Med vänlig hälsning, F 

Ok, jag följer den tråden och hoppas på en lösning!

Svara