Skip to main content
Svar

simkort till apple watch

• November 18, 2025
  • 3 svar
  • 45 visningar

Jag behöver simkort till min apple watch 7. Men beställningsfunktionen fungerar inte. 

Bäst svar av Limpen

Hej ​@FiggeB!

Blev tvungen att ta bort bilden då den innehöll känsliga uppgfter. Problemet kan handla om att det inte finns något inlogg knutet till mejladressen - därav dyker det upp att det inte gick att återställa lösenordet.

Som privatkund vet jag att du kan lägga till esim till smartklocka utan att behöva mejlinlogg (se i sådant fall guide längst ner) - men är osäker om man kan det som företagskund. Om du är företagskund - kolla gärna om det finns någonstans där du kan klicka “inloggningsalternativ”, för att istället använda BankID.

Om det inte går, behöver du skapa ett mejlkonto. Detta gör du enklast genom att gå till www.tre.se/mitt3 och logga in med BankID. När du loggat in klickar du på Inställningar, och därefter ska du längre ner på sidan se Lägg till administratörer.

Skriv in namn och mejladress. När detta är klart får du ett mejl skickat till mejladressen du angav, där du följer anvisningarna för att aktivera mejlkonotot. Detta mejlkonto kan du sedan använda för att lägga till anslutning till smartklocka.

Här nedan hittar du en guide för hur du aktiverar eSIM till smartklocka:

3 svar

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38

Min erfarenhet är att man aktiverar simkortet via Watch appen i telefonen. Så du kopplar alltså tex via denna guide klockan till telfo och aktiverar mobil uppkoppling via appen. 

Det tillkomer såklart en avgift för att ha en klocka uppkopplad, Tre har en riktigt bra guide här för hur man kan koppla upp sin klocka mm. 

Hoppas det löser sig fint för dig! 

• Trådskapare
  • Nykomling
  • November 19, 2025

Så ser det ut när jag försöker verifiera min beställning av esim till klockan. 

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • Svar
  • November 19, 2025

Hej ​@FiggeB!

Blev tvungen att ta bort bilden då den innehöll känsliga uppgfter. Problemet kan handla om att det inte finns något inlogg knutet till mejladressen - därav dyker det upp att det inte gick att återställa lösenordet.

Som privatkund vet jag att du kan lägga till esim till smartklocka utan att behöva mejlinlogg (se i sådant fall guide längst ner) - men är osäker om man kan det som företagskund. Om du är företagskund - kolla gärna om det finns någonstans där du kan klicka “inloggningsalternativ”, för att istället använda BankID.

Om det inte går, behöver du skapa ett mejlkonto. Detta gör du enklast genom att gå till www.tre.se/mitt3 och logga in med BankID. När du loggat in klickar du på Inställningar, och därefter ska du längre ner på sidan se Lägg till administratörer.

Skriv in namn och mejladress. När detta är klart får du ett mejl skickat till mejladressen du angav, där du följer anvisningarna för att aktivera mejlkonotot. Detta mejlkonto kan du sedan använda för att lägga till anslutning till smartklocka.

Här nedan hittar du en guide för hur du aktiverar eSIM till smartklocka: