Skip to main content
Svar

simkortet reagerar inte på pukkoden

  • September 28, 2025
  • 1 svar
  • 44 visningar

Hur gör jag för att få en my puk kod? 

Bäst svar av Limpen

Hej ​@LenaSv, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Om PUK-koden inte fungerar är SIM-kortet mest troligt inte längre brukbart. Först skulle jag säkerställa att PUK-koden som skrivits in faktiskt är den rätta. Detta kan du göra genom att:

  1. Logga in på Mitt3
  2. Klicka därefter på abonnemanget som detta gäller, och PUK-koden dyker upp

Om det fortfarande inte fungerar, så behöver du ett nytt SIM-kort. Du kan beställa ett nytt SIM--kort från samma sida som du ser PUK-koden på Mitt3, fast då under rubriken “Hantera SIM-kort”. När du får hem ditt SIM-kort behöver du aktivera det med ett 19-siffrigt långt SIM-kortsnummer. Detta nummer står på SIM-kortet och börjar alltid på 89460…, och du aktiverar det under rubriken “Hantera SIM-kort” på Mitt3. 

1 svar

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • Svar
  • September 29, 2025

Hej ​@LenaSv, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Om PUK-koden inte fungerar är SIM-kortet mest troligt inte längre brukbart. Först skulle jag säkerställa att PUK-koden som skrivits in faktiskt är den rätta. Detta kan du göra genom att:

  1. Logga in på Mitt3
  2. Klicka därefter på abonnemanget som detta gäller, och PUK-koden dyker upp

Om det fortfarande inte fungerar, så behöver du ett nytt SIM-kort. Du kan beställa ett nytt SIM--kort från samma sida som du ser PUK-koden på Mitt3, fast då under rubriken “Hantera SIM-kort”. När du får hem ditt SIM-kort behöver du aktivera det med ett 19-siffrigt långt SIM-kortsnummer. Detta nummer står på SIM-kortet och börjar alltid på 89460…, och du aktiverar det under rubriken “Hantera SIM-kort” på Mitt3.