Hur gör jag för att få en my puk kod?
simkortet reagerar inte på pukkoden
Bäst svar av Limpen
Hej
Om PUK-koden inte fungerar är SIM-kortet mest troligt inte längre brukbart. Först skulle jag säkerställa att PUK-koden som skrivits in faktiskt är den rätta. Detta kan du göra genom att:
- Logga in på Mitt3
- Klicka därefter på abonnemanget som detta gäller, och PUK-koden dyker upp
Om det fortfarande inte fungerar, så behöver du ett nytt SIM-kort. Du kan beställa ett nytt SIM--kort från samma sida som du ser PUK-koden på Mitt3, fast då under rubriken “Hantera SIM-kort”. När du får hem ditt SIM-kort behöver du aktivera det med ett 19-siffrigt långt SIM-kortsnummer. Detta nummer står på SIM-kortet och börjar alltid på 89460…, och du aktiverar det under rubriken “Hantera SIM-kort” på Mitt3.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
