Fråga

Skärm blivit svart men telefonen fungerar i bakgrunden

  • 1 August 2022
  • 1 svar
  • 1383 visningar

Undrar vad man kan göra med en telefon där displayen slutat fungera. Skärmen är helt svart förutom längst upp där det blinkar till om jag trycker på sidoknappen. Telefonen verkar fungera i bakgrunden men jag ser ingenting. Hur kan jag göra för att komma in på telefonen igen? vill kunna komma åt mina bilder och filer igen.


1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂 , @T.Johansson85 

Tråkigt att höra att det har blivit svart på displayen för dig . Är det möjligtvis något som hänt senaste med den , tappat den i golvet eller så , som du kommer på ? Eller har det mer bara plötsligt slutat .

Vad har du för telefon ( Märke & Modell )  ?

Lite beroende på vad du har för telefon , och beroende på om den har fått någon åverkan ifrån av att blivit tappad eller dyligt nyligen och därefter problemet uppstått .

Men kan tänka mig att man kan använda sig av lite olika taktiker :

  1. Beroende på om det är en Android eller iPhone . Så finns det en funktion där man tvingar mobilen att starta om .  ( Bra att ha koll på Pin-Kod & Lösenkod ) om man kommer in igen så kan det vara käckt .
     
  2. Koppla in den med laddsladd i datorn . Där man både kan säkerhetskopiera . Och beroende på hur läget är med mobilen . Så ska man kunna komma åt media för att föra över till pc eller cloud av något slag. Också beroende på vad du har för märke på mobilen för använda rätt program för det. Man kan även här försöka få den systemuppgraderad om det finns en nyare version av det . Kan hjälpa , men inte så mycket om det är ett hårdvarufel .
     
  3. Om mobilen självdör , det lär den göra snabbt när det är moderna telefoner . Så kan du testa att sätta den på laddning på nytt , och ser om den får grejorna att lira.
     
  4. Om inget av sakerna börjar få mobilen att funka mer funktionellt , så man kan se . Så skulle råda dig att ringa till kundservice eller besöka 3Butik . Så man får lämnat in den för felsökning.

Hoppas det löser sig , och inte blir för allt för omständigt med trasig telefon :/ Lycka till :)

Mvh F

Svara