Skip to main content
Svar

Skicka e-post

• June 3, 2019
  • 3 svar
  • 2676 visningar

Det går inte att skicka epost från standard-epost-appen , kan ej skicka bilder eller svara på inkommande epost, vare sig via gmail eller hotmail. Jag får felmeddelande: "client was not authenticated to send Anonymous mail … " (Hotmail)(HE!PR0102CA0013.eurprd01.prod.exchangelabs.com)
Killen i Tre-butiken sa att problemet låg hos Hotmail och att jag skulle kontakta dem. Dock har jag abonnemanget hos tre, 0701513971, Android, Huawei. Med vänlig hälsning. Klas Dahlberg

Bäst svar av Tretin

Det går inte att skicka epost från standard-epost-appen , kan ej skicka bilder eller svara på inkommande epost, vare sig via gmail eller hotmail. Jag får felmeddelande: "client was not authenticated to send Anonymous mail … " (Hotmail)(HE!PR0102CA0013.eurprd01.prod.exchangelabs.com)
Killen i Tre-butiken sa att problemet låg hos Hotmail och att jag skulle kontakta dem. Dock har jag abonnemanget hos tre, 0701513971, Android, Huawei. Med vänlig hälsning. Klas Dahlberg

Vi har SMTP-server till våra kunder för att skicka mejl; men det är ingenting vi supporterar. Vi erbjuder den endast i dom fall våra kunder inte har någon annan som dom kan använda sig av. I första hand ska du alltid använda din mejlleverantörs inställningar för skicka/ta emot mejl.

Här är våra:

SMTP-server: smtp.tre.se
Port: 25
SSL: Nej
Användarnamn: Ska inte användas
Lösenord: Ska inte användas

Här kan du hitta SMTP-inställningar för Hotmail.
Här kan du hitta SMTP-inställningar för Gmail.

3 svar

Emanuel
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Pensionerad Moderator
  • June 5, 2019
Hejsan @Bothmer

Som vår kollega i 3Butiken säger är detta ett tekniskt fel hos Hotmail och inte hos oss. Det skulle egentligen kunna hända vilken mobil som helst oavsett operatör. Du behöver alltså kontakta Hotmail för att undersöka detta.

Kika in här https://support.microsoft.com/sv-se/contactus/

Forum|alt.badge.img+9
  • Pensionerad Moderator
  • Svar
  • June 10, 2019

Vi har SMTP-server till våra kunder för att skicka mejl; men det är ingenting vi supporterar. Vi erbjuder den endast i dom fall våra kunder inte har någon annan som dom kan använda sig av. I första hand ska du alltid använda din mejlleverantörs inställningar för skicka/ta emot mejl.

Här är våra:

SMTP-server: smtp.tre.se
Port: 25
SSL: Nej
Användarnamn: Ska inte användas
Lösenord: Ska inte användas

Här kan du hitta SMTP-inställningar för Hotmail.
Här kan du hitta SMTP-inställningar för Gmail.

• Nykomling
  • December 1, 2025

Hej,

Jag har idag försökt kontakta er kundtjänst flera gånger angående ett telefonköp med PlayStation-erbjudande samt frågor om att avsluta abonnemang och bredband. Tyvärr har jag haft en mycket negativ upplevelse.

Först fick jag prata med en medarbetare som heter Adam, som var stressad, otrevlig och avbröt mig mitt i meningen. Han lade på luren utan någon förklaring.
Därefter ringde jag nummer 116, där en medarbetare vid namn Amila svarade, men hon lade också på direkt utan att ens ge mig möjlighet att prata.
Detta kändes både respektlöst och mycket frustrerande.

Det enda positiva mötet jag har haft var med Linus i fredags, som var professionell, trevlig och gav mig tydlig information. Han bad mig återkomma på måndag, vilket jag även gjorde.

Jag hoppas att ni tar detta på allvar och ser över hur vissa av era medarbetare bemöter kunder. Man ska kunna känna sig trygg och respekterad när man kontaktar kundtjänst, särskilt när man har frågor kring sitt abonnemang.

Vänliga hälsningar,
BERKA