Skip to main content
Svar

SMS går plötsligt inte att skicka till Androider från min iPhone.

• September 1, 2025
  • 7 svar
  • 89 visningar

Varför kan jag plötsligt inte skicka sms till Android? Fungerar med andra appar men inte själva sms-appen i min iPhone? Fungerade utmärkt fram tills jag bytte operatör till 3.

Bäst svar av Pettersson

@Kristin5919 Hmm okej, har du ditt SIM-kort från din tidigare operatör kvar i telefonen eller har du tagit ur det? 

7 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • September 1, 2025

@Kristin5919 Hej,

har du samma telefon som tidigare eller har du bytt telefon samtidigt som du bytte operatör, hade du tidigare en Android-telefon också? 

• Trådskapare
  • Rookie
  • September 1, 2025

Har samma mobil som innan, iPhone 11 med iOS 18.6.2

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • September 1, 2025

@Kristin5919 Märkligt att det inte fungerar! Har du tagit ur ditt gamla SIM-kort från din tidigare operatör? Har du ett fysiskt simkort eller eSIM från Tre?

• Trådskapare
  • Rookie
  • September 1, 2025

Jag har ett eSIM och jag har provat att stänga av och sedan sätta på iMessage igen, nollställa telefonen, starta om den - allt utan att problemet löst sig. Jag kan ta emot SMS till alla nummer men inte själv skicka till nummer som går till Androider. Whatsapp och liknande fungerar men inte SMS-appen till just dessa nummer. Har bara haft strul sedan jag bytte till 3, både med mobilen och med bredbandet!

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • Svar
  • September 1, 2025

@Kristin5919 Hmm okej, har du ditt SIM-kort från din tidigare operatör kvar i telefonen eller har du tagit ur det? 

• Trådskapare
  • Rookie
  • September 1, 2025

Åh tack! Det gamla SIM-kortet satt kvar även om det inte var aktiverat längre så verkar det ha krockat med det aktiverade eSIM-kortet och stört vissa funktioner. Tack så mycket för hjälpen!!

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • September 1, 2025

@Kristin5919 Vad bra att det löste sig! 😄 Hoppas att allt annat funkar som det ska nu också 🤳