Skip to main content
Fråga

sms/mms

  • 3 June 2024
  • 3 svar
  • 39 visningar

Hej,

jag har tidigare ingått i grupper via sms. Ex jag min mamma och mina syskon. Jag var i januari utomlands och hade då ett annat simkort. Kom tillbaka och därefter har inga grupp meddelande funkat. Imessage är på och jag har ej stäng av någon annan funktion. Är det telefonen som är knasig eller är det operatören så som 3 som  kan hjälpa mig? 

3 svar

Användarnivå 4
Emblem +13

Pratar vi iMessage-chatter här? iMessage kan ta emot meddelande flera vägar, men framförallt så är det inte sms i vanlig mening utan mer av en chattjänst som går genom Apples servrar. Det funkar då även via wifi och teoretiskt även utan sim-kort. Svårt att tro att problem med detta skulle ha med mobiloperatören att göra.

Användarnivå 5
Emblem +34

Det är troligtvis iMessage. Grupperna är kopplade till mobilnummer så om du har bytt nummer kan du ramla ur gruppen. Be någon i gruppen att lägga till ditt nya nummer.

Användarnivå 4
Emblem +13

Det är troligtvis iMessage. Grupperna är kopplade till mobilnummer så om du har bytt nummer kan du ramla ur gruppen. Be någon i gruppen att lägga till ditt nya nummer.

Funkar via angiven mail också, under förutsättning att den skickar känner till den.

Svara