Besvarat

sony Xperia 10 iv

  • 4 October 2022
  • 4 svar
  • 127 visningar

Hej.

Köpte en Xperia 10 för två månader sedan. För ett par veckor sedan började den krångla, med att appar stoppas eller kraschar, samt att nätet försvinner i några sekunder så alla appar måste loggas på. Frustrerade när man lyssnar på spotify eller deltar på gruppkonferens. 

Tydligen ganska vanligt om man läser på forum. Är detta ett garantiärende? 

icon

Bäst svar av frodrik91 6 October 2022, 09:42

Visa original

4 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🤗, @DalleRoos 

Har du kikat om du har någon systemuppdatering att göra under “ Inställningar - > mjukvaruuppdatering eller vad det kan benämnas som på en Android lur . Om det finns en att göra , så skulle jag föredrar det . 

Värt att tänka på att det tar en del Surf , att om man har möjligt att ansluta till ett wifi utan begränsning eller om man har obegränsat , eller hyfsat okey hög surfpott . Även också bra att tänka på är att ha koll på sin lösenkod och pinkod om man startar om mobilen eller gör en systemuppdatering . 

Efter det , så kan du se över att uppdatera samtliga appar som den vill i Playbutiken . 

Och förhoppningvis kanske detta har löst problemet . 

Beroende på hur allt detta gått , så skulle man nog börja se över om det är ett hårdvarufel . Men för mig låter det ej som det . 

Med vänlig hälsning, F 

Användarnivå 7
Emblem +36

@DalleRoos Hej! Tråkigt att höra att din telefon strular.😥

Har du kikat på svaret som @frodrik91 skrev? Hur har det gått med ditt ärende?

Hej på er.

Det fanns lite uppdateringar som jag installerade. Tyckte först att det funkade, men icke. Experimenterar fortfarande med olika inställningar för mobildata, spotify, zello och Storytel. Problemet med att nätet kraschar är fortfarande det samma. Misstänker att ramminnet inte orkar driva två saker samtidigt. Exempelvis så stoppas inte Storytel om skärmen är på och att jag låter bli att greja samtidigt. Efter att skärmen slocknar, så tar det mellan 5 och 30 minuter tills aktuell app kraschar.

Fortsätter experimentera.

/Dalle 

Användarnivå 6
Emblem +40

Ta en test med denna metod . Dvs leta reda på dom apparna du upplever problem med .
 

Hitta och tryck på [Inställningar] > [Appar och aviseringar]. Välj en app eller tjänst och tryck sedan på [Lagringsutrymme och cacheminne] > [Rensa cacheminne].

Men om du surfar i webbläsaren , nyhetsapp eller youtube tex . Kraschar det då med ? Eller märker du att internet går ner sig / slutar ladda 

 


Blev det gjord någon uppdatering av operativsystemet / mjukvaruuppdatering / programuppdatering ( många namn för samma sak ) . Men bör vara någon version av Android 12 . Ska finnas under inställningar -> 
 

Kändes som du uppdaterade program i playstore enbart ? 

 

Svara