Jag har märkt att min surf har dragits av mer än vad det brukar göra på sistone.
Detta pga av min Spotify musik stream dras som vanlig surf.
Jag har utfört två olika test under olika dagar.
Bägge två tester visar att motsvarade (av min telefon registrerade) musik stream registreras istället (felaktigt enligt mig) som vanligt surf när jag väl tittar på ”Mitt3”.
Övriga dagar så har jag lyssnat på Spotify i minst 1 timme och på spellistor som har ny musik (dvs inget som är cachat i telefonen). Trots detta så har enbart ca 5-15MB kategoriserats som musik surf.
Jag har kontaktat teknisk support hos 3 och där dom hade otydliga förklaringar till anledningen. Och att lösningen var att nollställa telefonen (iPhone) nätverksinställningar. Vilket jag har gjort men det har inte gjort någon skillnad. Teknisk, som jag är, så blev jag inte alls imponerad av tekniska nivån hos supporten dessvärre, så jag tvekar att ringa in dit igen.
Jag har testat att justera kvalitén för streams i Spotify (från ”mycket hög” till ”hög”) men det har inte gjort någon skillnad.
När jag har sökt runt i detta community så ser jag att flera har upplevt/upplever samma problem men det har nog aldrig nämnts en lösning. Och att 3 har ej varit tillmötesgående, vilket är oroväckande.
Tycker att det är högst anmärkningsvärt om 3 fortsätter ”ta betalt” för musik stream fastän man som kund har följt vad som anses kan förväntas av mig som kund.
Och ja, jag har gett samtycke till 3 för musikstream (notera att detta ska inte behövas för Spotify streams).
Och ja, jag streamar varken podcasts, canvas (små filmklipp), inga reklam eller annat som hamnar utanför musikstream och således ska dras som vanlig surf.
Någon som har en idé hur jag kan gå vidare?