Besvarat

Startat abbonemang men ingen mobildata?

  • 7 August 2021
  • 1 svar
  • 216 visningar

Jag har nämligen aktiverat mitt abonnemang för ett tag sedan. Men det verkar inte som att min mobildata fungerar? Jag använder mig dock utav ett simkort från Tele2. Men det borde funka oavsett då jag har förflyttat mitt gamla nummer till denna telefon. Min fråga är alltså hur jag ska få igång mobildatan. Jag har försökt med att gå in på inställningar, mobilnät och sedan trycka på ”Mobilt Datanätverk” och sedan skrivit in det man skulle skriva på ”APN” och därefter stängt av telefonen, min IPhone XR och satt på den. Men då har det jag skrivit in försvunnit och det står återigen ”internet.tele2.se”. När jag kollar mitt abonnemang så står det att jag inte använt nån mobildata och att jag fortfarande har 15 av 15GB kvar. Hur får jag igång det? 

 

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till teknisk support

icon

Bäst svar av Pettersson 8 August 2021, 21:45

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Aissatou Hej,

 

för att du ska kunna använda ditt abonnemang från Tre behöver du använda ditt simkort från Tre. Om du använder ett simkort från en annan operatör, måste du ha ett abonnemang kopplat till det simkortet för att det ska fungera. Själva numret är knutet till ett simkort, antingen fysiskt eller ett eSIM och inte till telefonen i sig. 

 

Har du ett simkort från Tre? Har du testat att sätta i det i telefonen?

Svara