Skip to main content
Fråga

Störning vid 6-tiden?

• April 28, 2026
  • 3 svar
  • 26 visningar

Jag hade problem med att använda 3:s nät nu runt 05:55-06:10 på centrala Södermalm idag 28 april.
Jag fick bara upp att jag kunde ringa nödsamtal.

Verkade som det kom igång ungefär 06:15.

3 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • April 28, 2026

@smartin67 Toppen att det fungerar igen! 🤩 Jag skulle tro att det var en oplanerad störning som de upptäckte och löste ganska snabbt. Om du upplever det igen, testa att starta om din telefon för att se om det hjälper! 

• Trådskapare
  • Nykomling
  • April 28, 2026

Jag har mycket sällan märkt liknande problem, och är lite nyfiken på vad som hände.

För drygt ett år sedan så var jag på resa mellan Malmö och Köpenhamn och tåget belv stående i cirka 15 minuter (nära Copenhagen Airport) utan att någon information kom i högtalarna och samtidigt så var det problem med mobilnätet (åtminstone 3 som jag hade även då). Efter 15 minuter kom information att “ATC systemet har varit utslaget och likaså högtalarsystemet” och tåget började rulla. Dagen efter frågade jag på Tre:s butik om de visste vad som hänt…. nej det visste dom inte.

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • April 28, 2026

@smartin67 Gällande denna störning så tror jag det är svårt att få reda på vad som kan ha hänt, då information om små störningar ofta inte delas publikt av olika anledningar - bland annat säkerhetsskäl. 

Vad avser problemet du upplevde vid överfarten till Köpenhamn handlar det nog inte nödvändigtvis om en störning utan att du befann dig i ett område där både 3 Sverige och 3 Danmark kan ha haft täckning och din telefon försökte ansluta till 3 Sverige - men täckningen kan ha varit för svag varför du inte fått någon täckning alls.