Skip to main content
Svar

Surfproblem med Samsung GS8

  • April 12, 2019
  • 7 svar
  • 166 visningar

Kommer inte ut på nätverket, har upplevt problemet en längre tid men tidigare har jag kunnat starta om luren för att få åtkomst igen men nu är det stendött.
Tacksam för hjälp
MVH
Tobbe
Samsung Galaxy S7 Edge

Bäst svar av Tretin

Hejsan @Tornil73,

varmt välkommen till forumet! 😃

Har du testat att nollställa nätverket i din Samsung? Om inte kan du följa denna guide* för att testa; det brukar hjälpa om man har problem med surf. Återkom gärna hur det gick! 👷

*Guiden är för en Samsung GS8 men det ska vara likt/likadant för en Samsung GS 7 Edge

7 svar

Forum|alt.badge.img+9
  • Pensionerad Moderator
  • Svar
  • April 12, 2019
Hejsan @Tornil73,

varmt välkommen till forumet! 😃

Har du testat att nollställa nätverket i din Samsung? Om inte kan du följa denna guide* för att testa; det brukar hjälpa om man har problem med surf. Återkom gärna hur det gick! 👷

*Guiden är för en Samsung GS8 men det ska vara likt/likadant för en Samsung GS 7 Edge

  • Trådskapare
  • Rookie
  • April 12, 2019
Här fått detta tips men hittar inte, när jag går in på anslutningar finns inget mobilt nätverk????

Forum|alt.badge.img+9
  • Pensionerad Moderator
  • April 12, 2019
Här fått detta tips men hittar inte, när jag går in på anslutningar finns inget mobilt nätverk????

Det har du rätt i! Ser ut som att Mobilnätverk som du vill in i ligger direkt under Inställningar i Samsung Galaxy S7 Edge.

  • Trådskapare
  • Rookie
  • April 12, 2019
Tack men jag har letat överallt i inställningar men nej, jag hittar inte men å andra sidan e ja ingen tekniker direkt:)

Forum|alt.badge.img+9
  • Pensionerad Moderator
  • April 12, 2019
Tack men jag har letat överallt i inställningar men nej, jag hittar inte men å andra sidan e ja ingen tekniker direkt:)

Ser det inte ut så här när du går in på Inställningar i din mobil?



Där mellan Dataanvändning och NFC och betalning ska Mobilnätverk ligga.

  • Trådskapare
  • Rookie
  • April 12, 2019
Ttyvärr inte, den ser ut så här och under anslutning finns inget.


Jocke
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • April 15, 2019
Är det ett SIM-kort från oss du har i telefonen @Tornil73?

Den inställningen brukar nämligen försvinna om du t.ex. har telefonen i flygplansläge eller har ett SIM-kort i den som telefonen inte stödjer.