system låst simkort
På min mobil, som inte fungerar, står det System Låst simkort. Vad innebär det och hur ska jag lösa det.
Finns hjälp att få som inte är AI.
/Maria
På min mobil, som inte fungerar, står det System Låst simkort. Vad innebär det och hur ska jag lösa det.
Finns hjälp att få som inte är AI.
/Maria
Hej
Det verkar som att du behöver slå in din PIN-kod till SIM-kortet, alternativt att du behöver slå in din PUK-kod.
Om du testar att starta om mobilen bör du uppmanas skriva in antingen PIN-kod eller PUK-kod.
Är du osäker på vad du har för PIN-kod till SIM-kortet, så ska det stå på plastkortet som kom med det lilla SIM-kortet som idag sitter i din mobiltelefon. Om du inte hittar plastkortet så kan du istället hitta din PUK-kod på Mitt3:
När du gjort detta så ska du bland annat kunna se din 8-siffriga PUK-kod.
Om du skriver fel SIM-korts-PIN tre gånger efterfrågar mobiltelefonen din PUK-kod istället. Skriv då in din PUK-kod och välj sedan en ny fyrsiffrig PIN-kod. Den nya PIN-koden behöver du skriva in två gånger - först för att välja, och sedan en andra gång för att bekräfta ditt val.
Tveka inte på att höra av dig om det dyker upp ytterligare frågor eller funderingar! 🙂
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.