På min mobil, som inte fungerar, står det System Låst simkort. Vad innebär det och hur ska jag lösa det.
Finns hjälp att få som inte är AI.
/Maria
På min mobil, som inte fungerar, står det System Låst simkort. Vad innebär det och hur ska jag lösa det.
Finns hjälp att få som inte är AI.
/Maria
Bäst svar av Limpen
Hej
Det verkar som att du behöver slå in din PIN-kod till SIM-kortet, alternativt att du behöver slå in din PUK-kod.
Om du testar att starta om mobilen bör du uppmanas skriva in antingen PIN-kod eller PUK-kod.
Är du osäker på vad du har för PIN-kod till SIM-kortet, så ska det stå på plastkortet som kom med det lilla SIM-kortet som idag sitter i din mobiltelefon. Om du inte hittar plastkortet så kan du istället hitta din PUK-kod på Mitt3:
När du gjort detta så ska du bland annat kunna se din 8-siffriga PUK-kod.
Om du skriver fel SIM-korts-PIN tre gånger efterfrågar mobiltelefonen din PUK-kod istället. Skriv då in din PUK-kod och välj sedan en ny fyrsiffrig PIN-kod. Den nya PIN-koden behöver du skriva in två gånger - först för att välja, och sedan en andra gång för att bekräfta ditt val.
Tveka inte på att höra av dig om det dyker upp ytterligare frågor eller funderingar! 🙂
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.