Skip to main content
Fråga

täckning

• April 15, 2022
  • 9 svar
  • 159 visningar

Vi har knappt nån täckning på mobilerna eller bredbandet ? Vad är felet någonting som vet ? Vi bor i Ydre . 

9 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • April 15, 2022

Hej 👋🏻 @Lisas75 

Tråkigt att höra ! Är detta något som uppstått nyligen eller hur länge har problemet funnits för er ? När funka de bra senast liksom . 

Vad har ni för utrustning mobiler / modem osv ? Och vad har skett sen allt fungerade bra sist . 

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta

kikade bara lite snabbt , men antar ni bor inom 3G / 4G område , med olik kvalite kanske . 

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/driftstorningar

Verkar inte vara någon störning eller planerat arbete iaf . 

Med vänlig hälsning, F 

• Trådskapare
  • Rookie
  • April 15, 2022

I bor där de är 4g men har haft väldiga problem dom två sista dagarna .. så tråkigt när alla barn är hemma med ! 

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • April 15, 2022

Okej jag förstår dig precis ☺️ Det är väll lov och sånt nu kan jag tänka mig . La till lite mer text i första kommentaren från mig . 

Hur upplever ni att det är sämre förresten ? 

Är det att det hackar , laggar när dom spelar spel eller buffrar” laddar ” långsamt eller inte tillräckligt när ni streamar/ser på film/serier . Eller när man gör allting samtidigt ?  Eller något annat tänkbart . 

• Trådskapare
  • Rookie
  • April 15, 2022

De går knappt att surfa på nätet , lyssna på musik går inte .. knappt se på tv för allt hackar och barnen kan inte spela 

• Trådskapare
  • Rookie
  • April 15, 2022

Nä de verkar inte bara bekymmer här men har hört fler som har problem i området nu ?? Vill ju gärna kunna se på tv eller spela eller göra nåt på mobilen eller datorn . 

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • April 15, 2022

Oj det där va inte vackert du ! Vad brukar ni ha för statistik annars ? 

Starta om routern / modemet samt flytta runt den vore inte fel iaf , om detta inte redan gjorts . Det kan ta en stund om man testar nya platser för märka om det är bra eller inte . 

Hur ser de ut när mobilen inte är kopplad till wifi på router / modemet ? För mobilen är också med sim - kort ifrån tre ? 

både inomhus & utomhus 

Men vad är det för märke / modell på enheterna ? 

Det kan jag förstå , det där kan man inte göra något med . Usch. Är de någon som varit i kontakt med kundtjänst , om alla har samma operatör så att säga 

• Trådskapare
  • Rookie
  • April 15, 2022

Vi har startat om modemet de brukar funka bra annars , och testat andra platser med , känns hopplöst .. ja mobilerna är med tre abonnemang med , SPD d verkar ju som dom har nå skit här … de är deras egna märke och mobilerna är iPhone .. har inte hittat nåt nummer att ringa till kundtjänst då  de verkar vara stängt på helgerna ? Skrev dock på Messenger och ser om dom svara där ? 

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • April 15, 2022

Allting finns under support - > kundservice . Vet inte hur det är på telefon idag , men står ju inget avvikande mot dom tiderna så . Så ring innan det stänger är mitt tips :) och gör en felanmälan . 

Tre har inget eget märke , men kan tänka mig att det är huawei 535 ( bred och smal med lite lutning )  eller b818 som är mer som ett torn. 

På Messenger , Mail och sånt . Kan jag gissa att du inte får svar så snabbt under påsk . 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Det enda jag kan tänka mig är att testa låsa mobilen / modemet på 3G , och se om man kan få en stabilare uppkoppling . 

Hur funkar täckningen & telefonerna runt på stan ? Inte bättre någonstans när man är iväg liksom . 

• Trådskapare
  • Rookie
  • April 15, 2022

Tack försöker kontakta dom via Mail nu .. för komma fram där gick inte per telefon alla fall .. tack ☺️