Besvarat

Täckningsgaranti?

  • 21 July 2018
  • 1 svar
  • 4507 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej!

När jag övertalades att byta till tre sa säljaren att det var täckningsgaranti. Jag upplever att täckningen på tågsträckan Alingsås - Göteborg är bitvis väldigt dålig.

Jag upplever också att det ofta blir 3G istället för 4G.

Är det på gång någon förbättring i detta område?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Jocke 23 July 2018, 11:17

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej @Mickan och välkommen till 3Community.

Vi har ett väldigt bra och utbyggt 3G-nät. Att din telefon slår över från 4G till 3G under tågsträckan Alingsås - Göteborg behöver nödvändigt inte vara något negativt när det gäller själva hastigheten. Din telefon är så pass smart att den väljer den bästa, möjliga frekvensen för att få ut den bästa upplevelsen.

Runt tågsträckor finns det särskilda regler för utbyggnad av nät. Anledningen till det är eftersom det inte får störa tågtrafikens interna kommunikation.

Vi lägger just nu ut väldigt mycket resurser på att bygga ut och uppgradera vårt nät. Hitintills under sommaren har vi byggt över 400 master och uppgraderat ungefär lika många. Det finns en hel tråd här på 3Community om utbyggnad av vårt nät. Det kan du läsa mer om här.

Allt som allt blir nätet snabbare och snabbare men har du utmaningar med täckningen på en särskild adress vill vi såklart veta detta. På så vis kan våra radioplanera ta med det i sin planering. Det går bra att dela med dig av den informationen till vår kundservice.

Svara