Skip to main content

Köpt min iphone 15 för 8 månader sedan. Mobilen stiger i värme vid laddning samt viloläge och mitt batteriprocent har sjunkit något ovanligt i och med att jag inte använder telefonen tillräckligt

@Yamama Jadaan Hej,

det låter som att du kan ha någon app som ligger och är aktiv i onödan, vilket skapar värmeutvecklingen. Mitt bästa tips är att du kontaktar Apple Support, de är experter på din iPhone och de kan hjälpa dig att se över vad det kan vara för något som krånglar. Har du en Apple Store i närheten kan du givetvis besöka dem också. 

Du hittar kontaktuppgifter här: https://support.apple.com/sv-se

Alla mobiler blir varma vid laddning. Men titta under Inställningar->Skärmtid vilka appar som är igång mycket.

@Yamama Jadaan 

Vad använder du för laddare / adapter ? Beroende “Watt” styrka , dvs hur snabbt du vill ladda din telefon. Ökar därefter också värmeutvecklingen. 

Använder du den medföljande USB kabeln eller någon annan tredjepart?

Är det “Batterihälsan” och den“maximal kapaciteten” du syftar på som minskat kraftigt , eller är det mer att du upplever att du behöver ladda oftare.

För att se vad du har för hälsa på batteriet så går du in på → Inställningar → Batterihälsa . Här ser du fakta över hur batteriet presterar och vad du har i kapacitet kvar sen den var ny.

Sen är det som vanligt alltid att föredra att ha senaste mjukvaran installerad. 

/F

Lämna en kommentar