Skip to main content
Svar

Telefonen hittar inte SIM-kort flera gånger om dagen.

  • April 28, 2020
  • 2 svar
  • 1009 visningar

Flera gånger per dag så käner inte telefonen av SIM-kortet. Det kommer ett meddelande om att jag inte har något nätverk och då måste jag slå in PIN-koden för att telefonen ska “hitta” SIM-kortet och få nät igen. Oerhört irriterande då jag inte kan ta emot samtal, mail, meddelanden eller nåt annat. Vad göra. 

För övrigt, Ja jag har startat om telefonen…

// Redigerat // - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnet har flyttats till teknisk support

Bäst svar av Nils

Hejsan @ed3nberg och varmt välkommen till 3Community!

Jag skulle rekommendera att vi först och främst testar att byta ut ditt SIM-kort. Du kan enkelt beställa ett nytt SIM direkt på Mitt3, alternativt så kan du vända dig till en 3Butik och få det utbytt direkt på plats.

På tre.se/Mitt3 så går du in på fliken Abonnemang, väljer det abonnemanget som du vill göra ändringar på, scrollar ner lite och väljer besälla nytt SIM-kort.

2 svar

Nils
Moderator
Forum|alt.badge.img+36
  • Moderator
  • Svar
  • April 29, 2020

Hejsan @ed3nberg och varmt välkommen till 3Community!

Jag skulle rekommendera att vi först och främst testar att byta ut ditt SIM-kort. Du kan enkelt beställa ett nytt SIM direkt på Mitt3, alternativt så kan du vända dig till en 3Butik och få det utbytt direkt på plats.

På tre.se/Mitt3 så går du in på fliken Abonnemang, väljer det abonnemanget som du vill göra ändringar på, scrollar ner lite och väljer besälla nytt SIM-kort.


  • Trådskapare
  • Nykomling
  • April 29, 2020

Toppen, tack👍